Behandling

Idag kom vi dyblöta in på avdelningen strax efter halv åtta, mamma körde lite fel väg och det verkligen ösregnade konstant, men det gjorde ingenting, jag tror knappat de märker då vi är lite sena! Mina värden var faktiskt riktigt bra om man jämför med tidigare tillfällen, vilket egentligen inte förvånade mig eftersom jag mått så bra den senaste veckan - känt mig pigg och orkat göra alla roliga saker jag velat göra! Behandling blev det alltså och jag har känt mig helt okej under hela dagen, lite lätt illamående och väldigt trött men det är inte värre än vanligt!

Jag träffade en dietist idag. En väldigt bestämd kvinna med stora uppspärrade ögon som visste vad hon ville. Men hon var trevlig och jag fick lite tips på hur jag ska lägga upp min kost, snabba blodsockerförhöjare och bra basmat, nu skall jag börja planera min mat lite mer, särskilt då skolan drar igång igen.
Eva och Anna kom och hälsade på idag med, vi käkade popcorn och pratade, det var mysigt men framför allt väldigt skönt att någon kom och hälsade på!

Nu är jag dundertrött och ganska stressad över att jag måste dricka så mycket vatten, jag får ju välja mellan att antingen ha extra dropp i fyra timmar eller åka hem och dricka en viss mängd i timman, idag åkte vi hem! Snart dags för tabletterna igen, sen ska jag sova.

Telefonen ringde nyss och som vanligt svarade inte jag - det har jag slutat med sedan jag blev sjuk - om jag nu inte måste svara så undviker jag helst det, jag vill bara prata med de som vill prata med mig. I vilket fall som helst så ropade lillebror att det var från Barncancerföreningen och jag blev ganska förvånad då kvinnan i andra änden sa att vår familj fått stugan vi ansökt om vecka 13! Jag är superglad! Just nu kommer jag inte ihåg var den låg, jag glömmer det mesta nu för tiden, men jag vet att jag verkligen ville att vi skulle få åka dit när jag och mamma pratade om det.
Barncancerföreningen har några mindre stugor de lånar ut till sjuka barn och deras familjer varje år, man kan ansöka om att få låna en sådan och man har lite tur kan man få den. Jag tror i och för sig inte att jag kommer kunna åka så mycket skidor, kanske inga överhuvudtaget eftersom jag varken har ork, muskler eller koordination över till det, men kanske att jag skulle orka åtminstone ett åk! Och om jag inte skulle orka behöver det inte göra så mycket, bara att få vara i fjällmiljö med sol och snö, komma bort en sväng från Hindås och få vila lite mitt i vårterminen skulle vara perfekt!

Kommentarer
Postat av: Eva

Kommer gärna och hälsar på igen baby! Kul att ni fick stugan förresten! älskar dig

2007-01-04 @ 18:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback