Mariadagen

Idag har jag namnsdag märkte jag precis! Mariadagen.

Imorgon är det behandling. Näst sista cellgifterna! Om allt går som planerat vill säga. Det är med blandade känslor jag ser på morgondagen. Ångesten tar som varje onsdag ett lite hårdare tag om mig och jag ser inte fram emot att behöva äta alla tabletter igen plus att jag med största sannolikhet kommer må mycket dåligt dessa veckor.
Samtidigt är detta sista blocket. Imorgon är näst sista behandlingen och när jag tänker så längtar jag nästan efter att få åka till sjukhuset imorgon! Det känns så skönt. Så otroligt skönt att detta snart är över. Jag är mätt, proppmätt på hela grejen med allt vad det innebär!
Hoppas att vi hörs imorgon, Kram!

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Grattis !!Jag heter också Maria.

2007-02-28 @ 20:37:58
Postat av: Johanna

Gör du?! Jamen grattis på dig med!!

2007-02-28 @ 22:02:07
Postat av: Sabina

Jag blir så berörd av din blogg. Jag fick veta i november förra året att mina förstorade lymfkörtlar var godartade. Jag hade (och har) flera i ljumskarna, på halsen och under armarna. Lungröntgen visade att jag i höstas även hade några vid lungorna. Jag fick plötsliga feberattacker och gick ner i vikt. Det såg ut som Hodgkins. Herregud vad det orden gjorde ont de dagar jag väntade på provsvaren från cytologin och blodproverna.

Det är så orättvist att människor ska behöva drabbas av så svåra sjukdomar som cancer. Maria, jag hoppas verkligen att du klarar dig genom den här sjukdomen, både fysiskt och psykiskt. Var stark. Jag har lärt mig om Hodgkins att det finns mycket hopp.

Jag kommer tänka på dig.

Postat av: Isabell

Grattis Johanna :) ja hoppas vi syns i helgen

2007-03-01 @ 11:16:29
URL: http://annaisabell.blogg.se
Postat av: Thildoos

grattis baby =)

2007-03-01 @ 14:50:11
URL: http://matildaolsson.webblogg.se/
Postat av: Anna

Grattis i efterskott på din namnsdag!

Halkade in på din blogg och vill bara säga; Oh du starka kvinna! Vad du har gått igenom och klarat av och vad fantastiskt du skriver. Jag är imponerad. Tack för att du delar med dig.

2007-03-01 @ 15:51:20
URL: http://annaombarnloshet.blogspot.com/
Postat av: Tania

En försenad namnsdags hälsning kommer här till dig. Jag hoppas att behandlingen idag inte har tröttat ut dig allför mycket.Usch, vad det lät dumt! Det är klart jag förstår att allt detta har tröttat ut dig alldeles på tok för mycket. Men nu går det framåt.. så skönt det ska bli för dig att på nytt bli en tjej som bara ska tänka på allt livets godheter istället. Ha-kul ut och träffa killar- mycket tjejsnack-goda skratt med dina vänner-våga se framåt-planera din kommande skolgång-resa-tågluffa m.m. Det finns ju oändligt mycket positivt för dig att ta tag i när du nu snart kommer att få mera krafter och orkar.Kramiz Tania

2007-03-01 @ 16:26:23
URL: http://www.skarvenaset.com
Postat av: Thildoos

åhh, ja jag vill låna!! :D ja har läst 3 =)
saknar di med gumms! vi får ta och ses snart!kanske åka buss ut i ingenstans?? ;)
puss & kram (L)

2007-03-02 @ 14:13:46
URL: http://matildaolsson.webblogg.se/
Postat av: Nicki

Hej, hamnade på din blogg då jag googlade lite efter att i förrgår fått veta att min bästa vän har samma sjukdom som du har och allt känns lite upp och ner just nu... Du skriver jättebra o jag har förstått lite mer vad det handlar om... Håller tummarna för både dig och min L och hoppas att hon kommer att vara lika stark som du verkar vara... Kram.

2007-03-02 @ 14:32:59
Postat av: Johanna

Nicki tack för de fina orden, jag hoppas verkligen för allt i världen att det skall gå bra för din vän! Jag har fått bevis på att man klarar sig igenom det här betydligt mycket lättare om man bara blir stöttad. Jag är övertygad om att du kommer göra det bästa för att stötta och hjälpa henne, ta hand om dig! Kram

2007-03-03 @ 14:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback