Illa

Nu har jag legat utslagen i sängen sedan i onsdags. Jag börjar bli redigt trött på det. Det finns inga som helst reserver att gå på och jag är helt kraftlös i hela kroppen. Nu har jag åtminstone orkat sätta mig upp i sängen för att försöka skriva lite.. Så jobbigt som det är just nu har det inte varit under hela behandlingen.
Smärtan har jag vant mig vid och jag vet att så länge jag bara äter maxdos av de smärtstillande vi har här hemma, klarar jag mig utan morfin. Det är däremot värre med den psykiska biten, jag tror inte jag insett hur nära slutet det egentligen är för så sakta som tiden går nu har den aldrig gjort! Jag vet att jag borde fokusera på att det bara är några veckor kvar, på att hela eländet snart är över men just nu är det helt omöjligt. Jag vill helst av allt bara gråta och skrika bort all smärta och all sorg men det finns inga krafter över till sådant och hade det gjort de vet jag inte om det hade fungerat. Men jag hade åtminstone gett det en chans..
Jag vill åtminstone tacka er som skriver, för det är verkligen uppiggande när man väl orkat sätta sig vid datorn och har några små meddelanden att läsa! Tyvärr orkar jag inte skriva så mycket mer, trots att jag verkligen vill, för det är så många tankar som snurrar i huvudet och som verkligen skulle må bra av att få bli utskrivna från min överhettade hårddisk till hjärna. Men det går inte. Händerna krampar och jag är ärligt talat näst intill helt slut efter att ha skrivit denna lilla rapport. Jag kan inte längre få ut tandkrämen ur tuben själv, jag kan absolut inte öppna några burkar eller flaskor och att kunna sträcka ut fingrarna helt är en förmåga jag förlorat. Nu inser ni säkert själva vilken utmaning det är att få fingrarna att träffa rätt knappar på tangentbordet, haha!

Men en liten ljuspunkt finns det trots allt med dagen, min kära vän fick med mig ut en stund! Jag gick några meter, vilade i rullstolen och sedan gick jag några meter till. Och ja det var riktigt skönt att få andas lite frisk luft, låta solens strålar värma kinderna några minuter och att få se något annat än det man har möjlighet att se ifrån min säng! Efteråt var jag helt slut och sov i en och en halv timma. Kanon - nu kommer de nya sömntabletterna antagligen få det ännu svårare att utgöra sin funktion ikväll. Jaja, jag kan inte göra så mycket åt saken, nu skall jag fortsätta vila och verkligen försöka fokusera på att detta snart är över!


Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Det är ärligt talat så att jag inte vet hur fruktansvärt du har det Johanna. Jag kan bara föreställa mig en bit av det. Jag vet däremot hur det är att stå brevid och se på. Att inte kunna göra något mer än att försöka lindra smärtan. Att kunna ge lite styrka. Om du vet hur jag ser fram emot den dagen då du står där och sträcker ut händerna och säjer: JAG ÄR FRISK NU!!!Jag förstår att du mer än jag längtar tills dess. Jag tycker att det är naturligt att du reagerar som du gör. Du är så trött på all behandling, du vill vara den friska Johanna som är i skolan och kommer hem och slänger skolväskan på sängen och klagar på lärare och läxor. Du vill vara precis den du var innan sjukdomen tog över ditt liv. Jag tror att du måste se fram emot att behandlingen tar slut, att du får tid att hämta alla krafter och att du har HOPPET om att DU SKA BLI FRISK. Det kommer att gå snabbare än du tror. Jag har HOPPET och jag tror på dej Johanna!!!!!
Kram/Elisabet

2007-02-11 @ 21:24:55
Postat av: Sofia

Jag har sagt det tusen gånger, det har blivit en klycha, Men det är inte långt kvar! Jag kör slut på dig rejält, tvingar ut dig på en promenad som deckar dig i en och en halv timma;)Men lite sol och luft kanske det var värt.
Kämpa vidare bästis!Pussar och kramar.

2007-02-11 @ 22:57:04
Postat av: Caroline A

Jag säger som Sofia det är inte långt kvar.. det är bara och kämpa, kämpa, kämpa! du skall veta att jag tänker på dig, och att jag kommer alltid finns här för dig även om jag vet att vi har glidit ifrån varandra de senaste åren=(. massa pussar!

Postat av: Malin

Nu kände jag att jag måste lämna ifrån mig något litet avtryck eftersom jag faktiskt är här varje dag och läser vad du skriver. Hoppas något innerligt att den envisa smärtan och tröttheten snart ska ge upp!
Tankarna finns hos dig trots att vi aldrig har träffats.

2007-02-12 @ 09:05:26
Postat av: Malin

Jag vet inte vad jag ska skriva som jag inte har skrivit redan... Men jag tänker på dig iaf, det gör jag verkligen . Jag kan inte säga att jag vet hur det känns, men jag lider med dig och dina nära. Men det är inte långt kvar nu, tänk så stark du varit som tagit dig så här långt ! Du klarar resten också ! Massa pussar och kramar gumman!

2007-02-12 @ 16:54:44
URL: http://malinsofieandersson.blogg.se
Postat av: Isabell

Inte långt kvar tills vodka flaskan ;)

2007-02-12 @ 20:36:35
URL: http://annaisabell.blogg.se
Postat av: Elisabet Roslund

Jag vill också vara med och dela vodka flaskan. Fast, nä inte vodka för mig. Jag kan ta med mig min flaska med rött vin. Men det är klart att alla här, även vi som inte känner dej "så där i verkligheten" vill vara med och fira när du är helt frisk. Jag vill vara med på mitt sätt. Kan bidra med något..............Kram till alla ni som tar hand om Johanna och visar var hon ska sitta som segrare. Jag följer er hela vägen dit.
Kram/Elisabet

2007-02-12 @ 20:53:18
Postat av: Fanny

Jag säger som alla andra här inne, du klarar det! Det är inte långt kvar nu och jag finns alltid här hos dig min ögonsten!

2007-02-12 @ 21:16:12
Postat av: Johanna

Åå jag vill bara skratta och krama om er allihopa, jag vill skicka tusen pussar på varenda liten en av er som gett mig så mycket energi ikväll! Jag är ju för fasen jätteglad nu, haha, vad hände liksom?! Ni bidrar till så mycket, om ni bara visste!!

2007-02-12 @ 23:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback