Alla hjärtans dag

14 februari och aldrig förr har jag kännt ett sådant stort behov
av att få tala om för så många hur mycket de betyder för mig.

Jag har verkligen insett hur mycket lättare det blir att gå igenom vad jag just nu går igenom så länge
man har sådana människor som jag har, runt omkring sig.
Sådana människor, som trots att man egentligen inte känner dem, ändå skickar hälsningar,
presenter, kort eller brev.
Sådana människor som man vet alltid ställer upp och som man vet aldrig är längre
än ett telefonsamtal eller ett rop ifrån en.

hjärta

Ni håller elden inom mig vid liv
Ni ger mig de där livsviktiga knuffarna i ryggen,
de där knuffarna som hela tiden gör att jag orkar lite till 

Jag har insett hur mycket jag egentligen har att förlora
Och eftersom ni har en förmåga att varje dag hjälpa mig finna en styrka -
jag själv inte trodde jag ägde -
så vill jag idag bara säga tack och sända er

den varmaste och största kram någonsin!


Kommentarer
Postat av: Mats Bengtsson

Men kan väl nästan säga att du just nu håller på att skriva världens svåraste prov. Flera hundra timmar långt och du klarar ju av det. Jag skrev två prov idag, darrade i händerna vid första provet och fick ont i nacken vid andra. Men vad är det jämfört med ditt? Jag blev inte illamående, behövde inte sitta i rullstol eller ha hjälp för att gå till matsalen.

Du står ju nästan skrivet MVG i pannan på dig. Du klarar ett av livets svåraste prov och orkar dessutom berätta om det för andra som inte har en aning om hur det är.

Hoppas verkligen att du har fått många hälsningar och rosor idag. Jag skulle, om jag kunde, ge dig en fin bukett med rosor och en kram på det. HEJA HEJA HEJA DIG! provtiden är snart slut. Ha det bäst, Mvh/ Mats.

Postat av: Sofia

Tack för att du finns, du betyder fantastiskt mycket för mig med, jag kan inte beskriva det med ord.Älskar dig och du skall veta att det finns inget underbarare än att hjälpa en vän. Pussar och kramar!

2007-02-14 @ 18:04:39
Postat av: Janne o Lena

Hej Johanna!
Tack så mycket för det fina kortet vi fick av dig idag.Du har ett stort hjärta som du orkar dela med dig av trots att du har fullt upp med dig själv. Hoppas vi får bjuda dig på Jannes pizza snart.
Kram från oss.

2007-02-14 @ 19:57:55
Postat av: Nisse & Anne

Sänder ettusen potatishjärtan (lättsaltade).
Ser fram mot sommaren när vi skall köra skärgården runt i Corallen med dig bakom ratten. Slappa, sola, blöta ner handdukar, stanna på Jonis "glassstation"....
längtar
Stora kramen till tjejen med det riktigt stora hjärtat och som finns i alla våra andras

2007-02-14 @ 21:23:02
Postat av: Anonym

Hej Johanna!
Du har haft en tuff tid förstår jag. Fortsätt kämpa på slutet närmar sig allt fortare.
kram carina

2007-02-14 @ 21:37:22
Postat av: Elin

Vill bara skicka en värmande kram och säga att jag håller tummarna för dig. Fortsätt att kämpa, för varje dag kommer du ett steg slutet på den långa resan!

Kram Elin

2007-02-14 @ 22:00:37
Postat av: Catarina Löv (Alfons mamma)

KRAM till dig idag och alla andra dagar också förresten!

2007-02-14 @ 22:26:26
Postat av: Anna

Ett jättetack för kortet jag fick igår! Imorgon ses vi raring. Längtar dit. Då ska du få en riktig fetingkram! För det är du värd. Minst en om dagen.
Kram!

2007-02-15 @ 15:41:17
Postat av: Thildoos

jag saknar dig gumman! =)

2007-02-15 @ 17:00:03
URL: http://matildaolsson.webblogg.se/
Postat av: Evelyn

Ramlade av en slump in på din blogg idag och måste säga att jag blir oerhört berörd av det du skriver. Det är så starkt av dig att orka dela med dig av din berättelse. Jag kommer definitivt att fortsätta läsa.

Ta hand om dig på bästa sätt! Styrkekramar, Evelyn

2007-02-16 @ 10:45:12
URL: http://lynnish.sprayblog.se
Postat av: Anonym

Du känner inte mig, men det känns som att jag känner dig när jag följer denna bloggen. Jag vill bara säga att det märks att du har ett stort hjärta och en stark vilja så du kommer ta dig igenom detta. Jag vet att allt är jobbigt då en familjemedlem till mig genomgått liknande behandling men tro mig det finns ett slut på det hela och jag tror att bara du fortsätter kämpa så är du snart där. Och visst får man ett nytt perspektiv på livet. det gäller att ta vara på all kärlek man får. Och nu får du lite av mig :D.
Puss o kram

2007-02-16 @ 11:59:39
Postat av: Mats Bengtsson

Haha! Jag blir så glad av att läsa svaret på min kommentar som jag skrev till dig. Har läst den minst 15 gånger nu. Finns inget som känns så bra som att kunna pigga upp någon som har det lite hårt. jag förstår din ironi. 6 poäng är inget jag är stolt över. hoppas du får en trevlig helg. Jag tror jag kan dricka ett par öl för din räkning. Hejdå, Kram/ Mats

2007-02-17 @ 13:22:42
URL: http://myshit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback