Första april

Idag är det första april.
April. Som jag har längtat efter denna månad.
April är den månad, om allt går enligt planen, som jag kommer att vara färdigbehandlad i.
April innebär förhoppningsvis min sista månad med cancer.

Jag har börjat få ont i halsen, antagligen en biverkning av strålningen, men förutom det är jag rätt så pigg. Jag orkar mycket mer nu än jag gjorde för bara några veckor sedan. Till exempel har jag gått 2,5 km nästan varje dag i en dryg vecka nu!
Det har varit skönt med två dagars ledighet från strålningen, denna vecka har vi hunnit med åtta sjukhusbesök, vilket jag tror är nytt rekord. Blodet jag fick gjorde visst susen, för i torsdags hade jag riktigt bra värden!
Imorgon drar det igång igen, trots att detta är näst sista veckan jag skall strålas så känns det inte kul. De har sagt att det är denna vecka som biverkningarna antagligen kommer börja visa sig ordentligt, vilket jag verkligen inte ser fram emot.

Det är bara att bita ihop, även om det inte betyder att jag kommer vara pigg, frisk och helt återställd så är jag åtminstone snart färdigbehandlad.

Kommentarer
Postat av: Mats Bengtsson

Och i April fyller jag 18 :D Härligt att allt går så bra nu. Pussar Johanna/ Mats

Postat av: Lisa

Åh usch, jag hoppas verkligen du blir bättre och inte får så många biverkningar!

2007-04-01 @ 18:11:43
URL: http://lovetrubbel.blogg.se
Postat av: Malin

Sista månaden nu johanna ! Fan va bra du har varit! Tänk o kliva in i sommaren som en frisk tjej:D Är så glad för din skull att det snart är över. Tänker på dig

Puss / Malin

2007-04-01 @ 19:17:12
Postat av: inger

Här kommer en bamsekram-med-massor-av-krya-på-dej-baciller.Kom igen nu Johanna.Snart blir det tacos här.eller hur?Hoppas att du inte blivit lurad idag!Det har inte jag.(vad jag vet i alla fall!)

2007-04-01 @ 19:36:51
Postat av: Elisabet Roslund

Två veckor går fort Johanna och jag är säker på att dina långpromenader tillsammans med solstrålarna stärker dej otroligt.
Varma kramar och tankar/Elisabet

2007-04-02 @ 07:48:46
Postat av: Tania

Jag förmodar att denna dag är kämpig för dig på många sätt, som jag inte har möjlighet att förstå. Men...jag sänder till dig nu mycket positiv energi, värme, livsglädje,medmänklighetskänslor av alla olika slag. Ta vad du vill ha och behöver!! Snart Johanna är denna jobbiga tid över och du går framåt med stormsteg emot ett liv utan cancer men med stor livskunskap och männikunskap och du har under den tid säkert utvecklat en stor empati som hjälper dig genom livet att få god kunskap om människan och des natur.Oj, vad det nu blev högtravande...Bamsekramar i mängd Tania

2007-04-02 @ 10:25:49
URL: http://www.skarvenaset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback