Älgbajs

117821-12  

Älgbajs, herre, det såg verkligen ut som älgbajs, jag är helt fascinerad, det var verkligen sjukt likt. När jag vaknade upp efter eftermiddagsluren idag tog jag mig en sväng till kylskåpet för att fylla på vattenglaset. Så bara låg dom där, dessa underbarat välformade klickar, haha min lellebror hade bakat! Visst Pysen är respekt, men tur att jag inte äter sånt där!
Var tvungen att visa dem, i fall ni blev sugna tänkte jag, inspirerande, inte sant?


Idag har annars vart en ganska bra dag, ställde klockan en kvart tidigare än vanligt, men det hjälpte givetvis inte. Var tvungen att dricka fyra glas vatten och sitta stilla vid matbordet i tjugo minuter innan jag ens kunde ställa mig på benen, helt utslagen, sjuk frustrerande. Det hela slutade självklart med att sista 30 minuterna gick åt till att "hinna med så mycket som möjligt på alldeles för kort tid". Stress. Jag hatar stress, men räddare i nöden som hon är, en ängel på jorden, skjutsade mamma mig till bussen, det hjälpte, jag hann.
Jag ville verkligen vara pigg, jag ville verkligen asgarva, springa runt och spruta av den vanliga energin, men det gick helt enkelt inte. Sjukt trött av att bara gå upp för trappan till historielektionen, och om än tröttare när jag gick ner efter lektionen. Men, hålltimmor gör livet roligare och dagens sådan passade mig som handen i handsken, precis vad jag behövde. Alltså bara en lektion kvar vilket jag efter några minuter med slutna ögon klarade mig riktigt fint igenom. Vaknade någon timma senare med ett ryck precis lagom till att hinna ut från tåget innan dörrarna stängdes, puh, fan orka vakna i Bollebygd liksom.
Sen åt jag, sov, gick en promenad, sov lite till, käkade mormors nybakta bullar, kollade tv och nu sitter jag här, gud det låter som världens tråkigaste dag, men den var så vanlig, underbar helt enkelt.
Nu är det i alla fall dags för ytterligare några Panodil, har så förbannat ont i käkarna! Sen ska jag sova, och jag hoppas verkligen inte att jag återigen vaknar 03.30 av att jag är hungrig, jävla cortison i såfall. Just det, Matilda tack för lånet av boken, jag är fast! =)
Sov gott


Kommentarer
Postat av: anders

jag tänkte bara att det är underbart att vakna i Bollebygd - palla Sandared.

Postat av: Emma

O M G !samma sak hände mig, om inte konduktören hade stått där så hade jag lätt inte hunnit av..jag ba:STOOOOP! och hela tåget tittade på mig!haha vi e bäst=)sov gott baby

2006-10-17 @ 20:54:24
Postat av: Matilda

haha, lika fast som mig kanske? gör som jag, köp tvåan,läs den och lämna tillbaka den ;) så kan vi dela på trean :D haha.. take care gumman! pusspuss!! (gött att se dig i skolan föresten (L))

2006-10-17 @ 21:08:55
URL: http://matildaolsson.webblogg.se/
Postat av: Fanny

Ville bara säga än en gång att du är helt underbar! Det är vi tillsammans som skall klara det här, glöm aldrig det!

Förrästen, hälsa Jonisen att hans bak såg gott ut, kunde inte gjort det bättre själv! :) (L)

2006-10-17 @ 21:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback