Julklappar

Julklappar piggar upp en, oftast. Det har de i alla fall gjort med mig idag, lillebror och storasyster shoppade loss till hela tjocka släkten! Att gå på stan blev inte så jobbigt som jag trodde det skulle bli, jag var väldigt trött i början men att gå verkade ha en bra effekt på magen, inte alls lika ont idag. Eller jag hade åtminstone inte det innan, nu har smärtan självklart kommit tillbaka, lagom till läggdags, lagom till den stund då man alltid tänker på det onda som allra mest. Det är svårast att undvika då, det är alltid svårast att undkomma de mörka tankarna och den molande smärtan i kroppen på kvällarna, det är då allt kommer, det är hjärnan får fria spelrum.

Egentligen vill jag inte klaga för att ha ont i magen är mycket bättre än att må illa, som jag gjorde av de andra medicinerna. Dessa nya, eller den behandling jag fick i torsdags, verkar ha helt andra biverkningar, åtminstone hittills, jag har inte alls mått illa, förutom på morgonen då, men så har det varit sen första behandlingen. Att må illa blir man ständigt påmind om och det förhindrar så mycket, mår du illa men samtidigt vet att du måste svälja det du har framför dig för att magen är hungrig, och är magen hungrig resulterar det alltid i att du mår ännu mer illa. Smärtan i magen försvinner inte men dämpas åtminstone något av starka värktabletter, och de har jag gott om.
Nu ska jag sova, och förresten igår var första natten jag sov utan sömntablett! Det funkade, jag somnade visserligen sent men det var en underbar films förtjänst, men det fantastiska var det att jag sov hela natten, det har jag inte gjort på väldigt, väldigt länge. Idag blir det nog dock en sövande tablett, det är alldeles för mycket tankar och annat som snurrar i huvudet och kroppen för att jag skall våga hoppas på att somna av mig själv. That's life. Ha de underbart och godnatt.

Kommentarer
Postat av: Emma

hello beautiful
what a beautiful day
i´ll say it over again
yes I will always stay
here by your side
because you are mine
as I am yours

2006-12-12 @ 21:28:47
Postat av: Emma

hello beautiful
what a beautiful day
i´ll say it over again
yes I will always stay
here by your side
because you are mine
as I am yours

2006-12-12 @ 21:28:52
Postat av: Emma

beautiful
får man vara så stark som du?
värsta superwoman ju!idag hade vi beeptest, det var det absolut jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv..ehrm INTE! men ändå, jag klarade nivå åtta=)!stolt faktiskt..ses vi i veckan kanske?
im loving it

2006-12-13 @ 14:39:29
Postat av: Anonym

beautiful
får man vara så stark som du?
värsta superwoman ju!idag hade vi beeptest, det var det absolut jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv..ehrm INTE! men ändå, jag klarade nivå åtta=)!stolt faktiskt..ses vi i veckan kanske?
im loving it

2006-12-13 @ 14:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback