Dagen före

Inga mediciner på hela dagen! Förutom värktabletterna då, men de räknas knappt. Jag är barnsligt glad över att slippa behöva tänka på vad klockan är hela tiden, när det är dags att ta den eller den tabletten och att slippa smaken av kortison i munnen! Det är skönt med uppehåll, nu hoppas jag bara att jag ska bli lite piggare så att jag orkar göra lite kul saker, det känns som om det var längesedan..

Julen innehåller så mycket förväntningar och alla skall må så bra, alla skall vara så glada och lyckliga. Det är det väl knappast någon som är, jag tycker de flesta stressar runt, snurrar till det, stressar lite till och sen är det julafton - inget blir som någon tänkt sig och sedan är det över.
Jag har själv aldrig känt så men i år är det annorlunda. Någonstans hela tiden ligger det där o pyr, puttrar som vattnet innan det börjar koka, och då och då kokar det över. Jag kommer på mig själv i efterhand, hur tyket det där lät, hur fel det måste ha uppfattats eller hur konstigt allt blev eftersom jag blev ledsen. Det kommer inte bli en jul som alla andra, jag kommer inte orka vara vaken hela dagen, eller stå upp lika länge, eller skratta lika högt som alla andra, men det kommer bli en bra jul ändå. Det vet jag, det blir vad man gör det till och jag skall verkligen göra det till en bra jul, hur kämpigt det än kommer bli.

Nu är i alla fall allt klart, allt julpyssel och fixande är klart och jag ser fram emot morgondagen. Det är väldigt värmande med alla julhälsningar vi får, alla hälsar och önskar lycka till och människor jag aldrig ens träffat eller knappt känner - hör av sig. De som jobbar på min morfars gamla firma och som är vänner till familjen, satte 2000 kronor på barncancerfonden istället för att köpa en blomma. Det tyckte jag var en väldigt fin gest, det tyckte jag verkligen var bra gjort.
Nu återstår det bara att hälsa alla en riktigt God Jul, det hoppas jag verkligen att ni får - för det är ni alla värda!

Kommentarer
Postat av: Matilda

du är också värd en god jul mitt hjärta! =)
massa kramar!

Postat av: Vidriga Tunnisen

God jul:)

2006-12-24 @ 01:12:35
URL: http://kazakstanisnice.blogspot.com/
Postat av: Isabell

God jul älskling

2006-12-25 @ 14:28:18
URL: http://annaisabell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback