17 januari

Längesedan jag skrev..

Nytt år nu. Nyår var faktiskt både jobbigt och skönt. Jag var sjuk och låg hemma med feber och sov hela kvällen. Skönt med nytt år är det för att jag bestämt mig för att göra 2008 till ett riktigt bra år. Jag ska ta studenten och ha sommarlov. Jag ska resa med kompisar och jag ska ha kul. Riktigt kul. Lite jobbigt är det för att det faktiskt var precis ett år sedan allt var som värst. Ibland kommer det över mig. Mediciner, smärta, sjukhus, rullstol.. Allt på en gång och jag får en dålig dag.

Men den allra mesta tiden mår jag väldigt bra! Jag har träffat en person som gör mig både glad och lycklig och som får mig att må väldigt bra. I skolan går jag nu fullt schema, vilket i och för sig är ganska tufft eftersom jag är extremt trött hela tiden, men samtidigt är det också väldigt roligt.

Jag har varit i Hemsedal på jullovet tillsammans med ett gäng kompisar. Det var grymt kul! Överdrivet mycket skidåkning blev det dock inte. Mina benmuskler är inte på långa vägar vad dom en gång var. Det brände i låren! Haha.
image93

image96

image94


I tisdags var jag och gjorde en undersökning. Hjärt- och lungröntgen, ultraljud samt skiktröntgen. Det var jättekul att träffa Susanne på avdelningen men det var mindre kul att göra undersökningarna. Jag mår alltid vääldigt illa då jag får kontrastmedel, men jag lyckades åtminstone inte spy ner röntgenrummet denna gång. Då en sköterska skulle dra nålen höll jag på att svimma. Barnsligt rädd som jag är, svartnar det framför ögonen om inte sköterskan Susanne på avdelningen gör det. Jag litar bara på henne.

Men, ultraljudsdoktorn kunde inte se några förändringar! Vi skall tillbaka på tisdag för definitivt besked. Däremot får jag hela tiden en väldigt massa blåmärken överallt. Vid minst tillstötning eller ibland helt utan anledning ploppar mörka märken upp. Min doktor hade ingen förklaringen på detta, men vi har tagit prover som ska visa om jag har för låga trombocyter i blodet. Har jag inte det, vet man inte vad detta skulle kunna bero på. Så, ja, lite svider det väl i magen just nu. Men, jag hoppas på det bästa! Det är säkert inget allvarligt, jag känner mig ju okej i övrigt.

Imorgon är det helg och det är ju otroligt glad för! Denna vecka har jag inte lyckats hålla mig vaken ens på lektionstid. Verkligen jättetrött!

Så, dags att sova nu! Jag uppdaterar på tisdag angående sjukhuset.
Jag hoppas ni alla mår bra, och jag vill tacka alla er som fortfarande läser här på bloggen!
Kram och godnatt!

Kommentarer
Postat av: annelie

en sån kämpe du är! allt gott i livet önskar jag dig!

Postat av: Du vet...

..han som är alldeles till sig av lycka!

2008-01-17 @ 23:40:49
URL: http://kackerlackormedost.blogg.se
Postat av: Alexandra

Jag finner inga ord. Ingen ska behöva gå igenom något så hemskt som cancer. kom in på din blogg idag via www.stinalee.blogg.se och har inte riktigt förstått vad det är för cancer du har.. förstår om du inte orkar svara. men det är så hemskt att du fick cancer när du bara var 17 år!

2008-01-18 @ 00:20:27
URL: http://alexandra08.blogg.se
Postat av: Elisabet Roslund

Jag känner mig så glad för din skull Johanna. Det är så mycket som du börjat göra igen, skola, kompisar, fester osv. Nu hoppas jag att år 2008 är är det år som verkligen kan summeras nästa nyår som ett Ritigt, Riktigt Bra år för dej.
Lycka till Johanna!
Kram/Elisabet

2008-01-18 @ 10:24:29
Postat av: Christina69

Hejsan Heeeeej!
RÄtt inställning! Härligt du verkar ha haft i Hemsedal, jag ska ha lite omväxling nästa helg men det blir vid varmare breddgrader :-)
Det gör mig gott att läsa att du är glad och lycklig och har någon i din närhet som gör dig extra glad!!! Det värmer att läsa!
Läste om dina blåmärken, lustigt. Jag upplever det precis som du och frågade min läkare och hon trodde det berodde på att jag blöder lättare under huden nu efter alla behandlingar och i mitt fall verkar dom inte göra nåt åt det. Det blir som en aha upplevelse när jag tittar på ben och armar ibland. "Jaha, har jag slagit i här, det kommer jag inte ihåg???" :-p
Njut och njut åter igen, jag kollar in nästan varje dag för att se om du skrivit något nytt. Jag vill inte missa nåt alls, men å andra sidan så blir det mindre att skriva om ju längre tiden lider, vilket för övrigt är mycket BRA!
Massa kramar till dig och ha en underbar helg!
Christina

2008-01-18 @ 12:53:16
URL: http://christina.bloggspace.se
Postat av: Cattie

Joo såklart var jag uta och körde direkt! Var inte du det?

2008-01-18 @ 14:51:04
URL: http://glimma.blogg.se
Postat av: Clara

Har läst lite av din blogg nu för första gången (ska läsa mer senare, garanterat) och måste bara få, lämna ett avtryck. Jag vet inte vad jag ska skriav men jag kan åtminstone säga att jag är så OTROLIGT LYCKLIG för din skull att du har klarat dig egenom det här hemska och att jag hoppas att du från och med i år får leva det underbara liv du är värd!

KRAM

2008-01-18 @ 18:34:57
Postat av: Anonym

Hejsan

Hittade din blogg på BC`s hemsida och har läst massor. Oh va du skriver bra!!
Har själv haft leukemi för några år sedan å brottas nu med alla biverkningar.
Jag är med och ordnar resan till Piteå Stormöte 1-4 maj, det årliga stormötet med ungdomar och äldre från hela sverige. Är många som är äldre med oxå. Har du fått information om det??
Hade varit kul om du vill åka med! Är en av de bästa händelserna på hela året!!

Hör gärna av dej!

[email protected]

2008-01-18 @ 19:51:21
Postat av: Moa

Vad skönt att höra att allt verkar vara bra med dig Johanna! Vi får ta och ses snart:)

Kramkram:)

2008-01-18 @ 22:16:32
Postat av: Moa

Vad skönt att höra att allt verkar vara bra med dig Johanna! Vi får ta och ses snart:)

Kramkram:)

2008-01-18 @ 22:16:46
Postat av: Malin

Härligt att läsa om hur du har det Johanna!

Jag blir så glad. :) Fast allra mest blir jag tokavudsjuk på din skidjacka .. galet snygg!

Mina tummar och tankar är reserverade för dig fram tills tisdag.

Kram. Kram!

2008-01-18 @ 22:44:33
URL: http://bess.se
Postat av: Anna

KYSS BABY

2008-01-20 @ 12:47:25
URL: http://dobidoo.blogspot.com
Postat av: Isabell

FATTA ATT JAG SAKNAR DIG (L)

2008-01-20 @ 21:30:22
URL: http://annaisabell.blogg.se
Postat av: Caroline

Jag blir så glad av att läsa att du mår bra igen och att ditt liv rullar på bra! massa kramar

2008-01-20 @ 21:54:43
Postat av: Angelica

Härliga bilder :)

2008-02-10 @ 20:54:15
URL: http://Angelicahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback