2 april

Nu var det längesedan jag skrev...

Jag har börjat äta antibiotika tre gånger i veckan för att förebygga infektioner och förkylningar. Nästa vecka skall jag till sjukhuset både måndag och tisdag. Jag ska då göra EEG-undersökning samt en undersökning hos Öron, Näsa, Hals - avdelningen, som jag inte riktigt vet vad den innebär.. Det bestämdes att jag skulle göra dessa undersökningar för ungefär en måndad sedan. Jag hade då svimmat flera gånger om dagen några dagar i sträck, vilket jag tyckte var mycket obehagligt. Detta har dock inte hänt på sistone. Jag mår bra, är ofta väldigt trött men så är det då man går fullt schema och samtidigt har en massa andra grejer som skall göras.

Påsken var jättemysig! Vi letade påskägg i trädgården och åt massa påskmat och myste. Under lovet körde jag även postbil, eftersom jag nu är brevbärare. Det är både roligt och jobbigt på samma gång - precis som ett jobb skall vara.

Nu har jag ungefär två månader kvar i skolan. Sedan tar jag studenten.
Det känns konstigt.
Väldigt konstigt.
Fast för mig blir det inte på riktigt. Jag skall ta studenten med alla mina klasskamrater och vänner men till hösten måste jag ändå tillbaka till skolan. Sammanlagt har jag ungefär fyra - fem kurser som jag missade under tvåan, då jag var sjuk och inte orkade med skolan. Jag skall vara ärlig, det känns tungt. Det är jobbigt att höra på allas framtidsplaner och på vad alla skall göra till hösten. Den ena reser dit, den andra reser dit.

Samtidigt försöker jag att tänka på att jag också kommer hinna göra allt det där jag vill göra. Jag vill resa. Jag vill resa långt bort och jag vill vara borta länge. Jag kommer hinna det med, det dröjer bara ett tag. Jag kan inte hjälpa att jag skall gå ett fjärde år, det är inte mitt fel, det är cancerns fel. Om jag till exempel hade skolkat mig till ett fjärde år, då hade det varit en helt annan sak. Nu är det inte så, jag hade (antagligen) inte kunnat göra något annorlunda för att slippa extraåret.

Tack för era fina hälsningar och hoppas att ni alla mår bra!

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Hejsan Johanna!
Jag kan förstå att du har att göra nuförtiden. Mycket att ta igen. Brevbärare och skola är ju bara det heltid. Att du får gå ett fjärde år tycker jag verkar helt naturligt. Hur skulle du kunna läsa gymnasiet på 2 år? Jag tycker du är superstark som kommit hit där du är idag. Vilken vilja, vilken kraft!
Att resa kan du göra sedan, du har ett långt liv framför dej, du kommer att uppleva mycket roligt.
Hoppas att allt med infektioner och svimmningar ordnar sig till det bästa.
Ha ett roligt och bra liv, Johanna
Tänker på dig ofta
Kram/Elisabet

2008-04-03 @ 15:00:40
Postat av: Johan

Hej Johanna,

Vill bara säga att jag håller tummarna för dig.

/Johan

2008-04-08 @ 17:09:59
Postat av: Onkel Essin

Ca. 2 månader kvar till uppspelning...
Jag måste börja öva på sången, vilken blir det?

2008-04-08 @ 19:06:55
Postat av: Eva

Vi ska resa, långt långt bort, länge länge.. Det kommer bli så otroligt kul och spännande. Det är definitivt värt att vänta på! Kärlek

2008-04-25 @ 17:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback