Tack

Jag vill verkligen tacka varenda en av er som på olika sätt gratulerat mig. Jag blir såå glad och det värmer verkligen att läsa. Tack!

Fredagen var minst sagt omtumlande. Personalen på behandlingsrummet fick blommor och choklad. Mamma grät, jag grät och personalen grät.
Vi åkte hemåt. Spelade "Simply the best" med Tina Turner på högsta volym i bilen och köpte en present till hela familjen!
Vi var så nöjda.

Mormor och kusinfamilj kom på middag. Jag fick blommor och grattiskramar. Mormor grät, mamma grät, jag grät.
Vi åt en jättegod middag i solen på balkongen och jag tycker verkligen det kändes att någonting var annorlunda. Det var liksom som om ett mörkt skynke fallit av allas ansikten och skratten kändes så äkta!

Kompisarna kom och jag grät lite till. Vi gick ner till sjön med mat och dricka, grill, musik och ett leende på läpparna. Vi träffade mer kompisar och en underbar kväll tog sin början. Solen sken och vattnet låg stilla, jag stornjöt verkligen! Det blev mycket skratt men också mycket "cancerprat". Olika händelser gicks igenom, "första-gången-du-berättade-historier", hur overkligt allt plötsligt blivit och hur bra det kändes att sitta där tillsammans - för att fira.
För att fira oss.
Jag har inte gått igenom det här ensam, vi gjorde det ihop.

Det blev som sagt många tårar, men vad gör det när det bara är glädjetårar? Vad gör det när tårarna blandas med leenden och skratt?
Fredagen den fjärde maj är lättnadens dag. Åtminstone i min almanacka, för den fredagen var slutet på våran livs längsta höst och vinter.


Kommentarer
Postat av: Matilda

och nu gråter jag... grattis än en gång!

Postat av: Mats Nosstgneb

Det är ju så man får ont i magen av lycka. Jag ska vara ärlig. Jag har tänkt på dig titt som tätt, känner dig knappt men ändå tänker man och undrar hur det är med dig, vad du gör och hur du mår. Jag förstår att livet är riktigt jävla bra just nu.

Jag kommer på mig själv med att nästan säga till minna kompisar att: "Ja, idag är Johanna färdigbehandlad, fan vad kul, ellerhur?" Men så kommer jag på att det bara är jag som läser din blogg. Jaja, jag är så glad för din skull. Vi hörs Johanna. Hoppas veckan blir toppen för dig.

Har du tid och lust så kan du ju alltid adda min msn. [email protected]. Antar att du inte är inne så mycket men det skulle vara kul att snacka med dig. Puss hej/ Mats

2007-05-06 @ 19:53:08
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: Mats Nosstgneb

Va i helv*te! Min kommentar försvann. Jag är iaf så glad för din skull. Puss tja/ Mats

2007-05-06 @ 20:18:16
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: Elsa

Åh jag är så glad för att du är färdig!!!

2007-05-06 @ 21:23:34
URL: http://www.kamomill.blogg.se
Postat av: Anna

Du är så stark,
jag önskar jag kunde varit där.
Ses imorgon
kärlek

2007-05-06 @ 21:29:03
URL: http://dobidoo.blogspot.om
Postat av: ellinor

Njut av varje stund,de är du värd. Lycka till med allting. kram

2007-05-06 @ 22:26:03
URL: http://zsazsazuu.blogg.se
Postat av: Tania

Nu kan dina härliga sommarupplevelser/resor så sakteliga starta. Du kommer att ha en underbar sommar med många glada upplevelser.Det är du verkligen värd efter allt som du har gått igenom.Trots att du är så ung så har livet redan lärt dig så mycket.Din styrka kommer att vara dig till hjälp så många gånger.Nu är livet ditt och du kan ta för dig av allt. Var nu rädd om dig!Kram Tania

2007-05-07 @ 08:50:31
URL: http://www.skarvenaset.com
Postat av: Elisabet Roslund

Glad, väldigt Glad är jag också nu Johanna. Det är många tårar, väldigt många glädjetårar som droppar ner på tangenbordet.......
LYCKA TILL MED ALLT I LIVET!!!!!

Kram/Elisabet

2007-05-07 @ 10:16:32
Postat av: Malin

shit får ju rysningar. E så glad för din skull johanna !

2007-05-07 @ 20:46:11
Postat av: Anonym

Jag är glad för din skull.

Jag har en vän som dog i just Hodgkins lymfom. Den var för långt framstriden när dom hittade det & han hade inte orken att fortsätta leva.

2007-05-08 @ 13:52:09
Postat av: Maja

Sitter och stor ler bara av att läsa det du skrivit!! Tänk att något så hemskt måset hända för att man ska inse vad allt betyder!! =D

2007-05-08 @ 19:24:49
URL: http://meri104.blogg.se
Postat av: Fanny

Åh, om du visste vad glad jag är, kan inte beskriva med ord! Jag visste att du skulle klara det här, det visste jag redan från början, fast att det har varit tufft! Nu är det bara glädjetårar som kommer, inget annat. Det var så mysigt när vi satt nere vid sjön och grilla, jag ville inte släppa dig, och tänker aldrig göra. Jag älskar dig av hela mitt hjärta, du är min bästa vän!

2007-05-08 @ 20:28:46
Postat av: Eva

lyckotårar nu med! Nu är det bara mer firande kvar!
Älskar dig så mycket!

2007-05-08 @ 22:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback