Många tankar

Så många tankar. Så mycket känslor.
Jag är glad och något lättad. Det känns bra att slippa behöva åka till sjukhuset varenda dag denna vecka.
Det känns verkligen bra.
Men, lite halvt road ställer jag mig frågan, Vad ska jag göra nu då?
I åtta månader har jag, mer eller mindre, hängt upp min vardag på sjukhusbesök, medicintider och behandlingar. Jag har varit väldigt dålig och knappt orkar med någonting, men nu.. Vad händer nu?
För nu är det visserligen inte slut på sjukhusbesök, men på behandlingar och mediciner är det verkligen slut!
På riktigt. 
Inget uppehåll, ingen framskjuten behandling, utan verkligen s l u t.

Jag antar att det är nu jag skall börja leva mitt "normala" liv. Det liv jag levde innan jag blev sjuk.
Det kommer inte gå. Det vet jag.
Ingenting kommer någonsin bli som "vanligt" igen. Eller, åtminstone inte som det var förut.
Men vad spelar det för roll? Att det inte blir som vanligt igen, det kommer ju att bli bra i vilket fall!
Jag hoppas verkligen det, att det kommer bli bra.

Imorgon skulle jag egentligen ha opererats. Portha-carten skall ut. Men idag när jag kom upp på avdelningen sa dem att de var en akutpatient som de på operation var tvungna att ta före.
Så nu blir det på fredag.
Lite synd. Jag hade bokat in både sminkkurs och träningspass, en tur på stan och kompisträff på fredag.
Det blir det inget av nu.
Men äsh, vad har jag att klaga på? Akutpatienten mår antagligen betydligt sämre än jag.
Jag kan vänta. Det är inga problem med min port. Jag känner bara att jag vill ha ut den innan sommarn. Helst så snart som möjligt.
Ännu ett band som klipps till cancern.

Samtalet med psykologen kändes väldigt bra idag. Jag behövde verkligen prata av mig. För just nu är det väldigt många tankar och känslor att hålla koll på. Att sortera in i olika fack. Rätt fack.
Det är lättare sagt än gjort det där.

Nu skall jag försöka sova, vilket har varit mycket svårt de senaste dagarna. Jag vänder och vrider mig, får aldrig ro och vaknar hela tiden.
Det går över, det gör det alltid. Jag klarar mig ju utan sömntablett nu!
Kram till er och Godnatt

Kommentarer
Postat av: Jens

Jag vill säga någonting klokt, men det är svårt. Men.. Grattis till vinsten, det har varit en lång och hård kamp. Hoppas du får en underbar sommar, till att börja med.. Kram!

2007-05-09 @ 00:09:16
Postat av: Elisabet Roslund

Kram på dej Johanna!

2007-05-09 @ 11:44:03
Postat av: Anna Carin

En stor kram till dig! Lycka till!

2007-05-09 @ 15:04:26
Postat av: Mats

Oj, nu har jag varit iväg och mönstrat. Fick inte den utbildningen jag önskade, psykologen fällde mig -.- Dock blir man, precis som vanligt, glad när man ser att det har singlat in en kommentar från dig. Det är verkligen kul att folk tycker om när man stöttar osv. Tack själv Johanna. Du gör mitt och många andras liv aningens bättre.

Vi hörs väl snart? Puss & Kram/ Mats


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback