Kompisar

Igår var jag hos psykologen. Egentligen hade jag inte tid förrän nästa vecka, men jag fick en tidigare.
Jag har mått väldigt psykiskt dåligt de senaste dagarna och haft en del ångestattacker. Det är så himla mycket tankar som bara snurrar och snurrar och jag vet inte hur jag skall klara av allting.
Helst vill jag bara ha sommar.
Och sommarlov.
Så jag kan andas ut. Vara hemma och vila upp mig, försöka få tillbaka lite kraft.

Det var ett bra samtal igår i alla fall. Nu känner jag mig aningen lättad och jag har fått lära mig att se på saker och ting ur ett annat perspektiv.

Jag vet inte om jag har väldigt lågt tryck, eller vad det är. Men nu har jag ramlat ihop två gånger de senaste dagarna. Bara så där helt plötsligt. Pang och så blir det alldeles svart för ögonen.
Nästa vecka skall vi till sjukhuset igen. Får kolla upp det då.

Jag vill avsluta med något roligt. Något som verkligen fick mig att må bra!
I söndags var jag och två kompisar på bio. Det kom in en tjej i biosalongen. Hon hade väldigt svullet ansikte och inget hår. Men över huvudet hade hon en sjalett och det första som slog mig var att hon hade cancer.
Någonstans högg det till.
För samtidigt som jag ibland faktiskt kan tycka det är skönt att träffa och se andra människor med cancer, gör det mig självklart väldigt ledsen.
Skönt tycker jag det är för att det bevisar att jag inte är ensam. Att det faktiskt finns andra människor som skulle förstå om jag berättade hur jag kände och vad jag gått igenom.
Ledsen blir jag för att ännu en till oskyldig människa drabbats. För att ännu en människa ska behöva gå igenom det jag gjort, eller ännu värre.
Men. Tjejen med sjaletten och utan hår gick först. Efter henne följde en rad ungdomar, som alla hade sjaletter virade runt huvudet, trots att de hade hår.
Jag blev så glad. Det värmde så i hela hjärtat.
Då hade alla hennes kompisar gjort precis som hon, virat något runt huvudet. Hon måste känt sig så tacksam. Det hade åtminstone jag gjort. Vilka kompisar!

Det är så viktigt det där. Att ha kompisar, jag är så obeskrivligt glad att jag har mina!

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Jag förstår att det snurrar i ditt huvud.....Så mycket som du har varit med om och allt ska bearbetas. Allt tar sin tid. Bra att kolla upp allt för visst kan det det ta sin tid att få upp alla blodvärdena. Jag beundrar dej för att du vill ta tag i ditt liv, vill hitta allt det ljusa som finns runtomkring. Att åka iväg några dagar och "bara vara" tycker jag är en bra grej. Paris lät så rätt. Du har nog insett nu Johanna att vi är otroligt många som tycker att du är VÄLDIGT vacker, otroligt söt. Det sitter inte i håret kan jag lova dej. Jag vill bara att du ska vara stolt över dej själv, känna glädje över att behandlingen är över och se allt som är glädje runtomkring. Alla har vi deppardagar utan att förstå varför. Livet är egentligen märkligt, underligt på något sätt. Det är bara vi själva som måste inse att vi måste se till att göra det så bra vi kan. Det är jag säker på att du lyckas med. Kom ihåg Johanna att du är Värdefull för väldigt många!
Kram/Elisabet

2007-05-30 @ 21:44:50
Postat av: Mari

Det där kan man verkligen kalla äkta vänner! :-D Vilken grej! :-)
Skönt att du har sånna kompisar du med :-)
.
Vet precis hur det är med ångestattacker.. Jag har iaf inte haft några idag. Det är lugnande!
.
Tänker på dig hjärtat!

Postat av: sarah lc

det är när man går igenom något så stort och tungt tillsammans som man skapar de starkaste vänskapsband som förhoppningsvis får hålla i många, långa år framöver.
jag har läst i stort sett hela din blogg här nu på morgonen. jag har gråtit och skrattat och beundrat ditt mod och din styrka.
många kramar
från en som stått bredvid som vän

2007-05-31 @ 10:05:01
URL: http://sarahlucycarin.blogspot.com/
Postat av: Moa

Heej!
Komihåg att du är världens finaste med världens finaste familj och har världens finaste vänner, det är du värd!
KRAMAR TILL VÄRLDENS FINASTE JOHANNA!

2007-05-31 @ 14:58:16
URL: http://moakristina.blogg.se
Postat av: Kenneth

Hej,
Du är absolut inte ensam :) Vi är många.. Jag tror att du kommer att övervinna cancern. Om du vill, så får du gärna maila mig.
MVH
Kenneth, en av många :)

2007-06-01 @ 04:34:34
Postat av: Malin

Johanna! Hope-halsbandet kändes obeskrivligt rätt runt halsen idag på studentdagen!
Det är en sådan LYCKA att sluta. Man är totalt omringad och överfallen av just hopp och framtidstro. Önskar önskar önskar att du skulle få varit med och fått glädjerus och en jätteknuff framåt av alla dessa känslor. Snart är du med om samma sak - för nu finns ju hela framtiden för dig!
Jag har tänkt på dig många gånger idag - fy faan vad DU är bra! Du är min idol.

2007-06-01 @ 23:11:19
URL: http://platyrhynchos.blogg.se
Postat av: Mats Nosstgneb

Det är ju där för du ska ner hit och träffa mig och få en ny kompis :D Nu är ju allt fixat, tror jag du sa på
msn. Det var verkligen kul att få "prata" med dig. Vi hörs völ sanrt igen, jag har inte internet för tillfället bara. Pussas Johanna/ Mats

2007-06-02 @ 16:27:14
URL: http://myshit.blogg.se/today
Postat av: Emma

Det finns inget som kan ersätta dig!önskar det var jag som hade kommit på iden med sjaletten..haha

2007-06-04 @ 16:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback