Solsken

Igår var jag på stan. Det var verkligen riktigt underbart. Det började med att jag kände mig såpass pigg att jag bestämde mig för att ta tåget in. Men tåget var försenat så det blev buss istället.
Det låter helt ointressant. Det är det också.
Men inte för mig.
För mig betydde det jättemycket att åka buss. Älskade blåa buss, tänkte jag, vad jag har saknat dig.
Det trodde jag aldrig att jag skulle göra. Sakna bussen alltså. Jag har alltid ogillat att åka buss men nu var det så längesedan att det igår istället blev riktigt roligt att åka buss.

Att strosa runt på stan och se så många människor var också längesedan. Längesedan jag visade mig bland folk. Det känns som om jag mest legat i sängen och mått dåligt de senaste veckorna.
Jag träffade kompisar och åt lunch, skrattade och njöt.
Allting kändes så fantastiskt "som vanligt".

Idag har jag varit ute på morgonpromenad. Riktigt lång blev den. Och jobbig. Jag flåsade som ett djur och törstade som en..hm, jag hittar ingen bra liknelse, skit samma, ni fattar. Men det är så det skall vara, jag njuter av det. Äntligen börjar jag komma igång!
Nu skall jag sätta mig ute i solen och njuta lite till, denna gång av det underbara vårvädret.
Just det ja!
På lunchen skålade vi för att detta snart är över, för att jag snart är frisk.
Det tycker jag var bra gjort.

Kommentarer
Postat av: Mari

Skrev precis en kommentar av solen å det glädjer mig att läsa att du njuter! :-)

Det var bra att du kom ut på stan å fick vara lite "som vanligt" :-) man behöver det, när man vart instängd så länge.. Nä det är skönt att du repar dig så ordentligt nu å med så bra resultat! :-D Härligt!

Kramar

Postat av: Anna

Det tyckte jag med. Att skålen var bra alltså. Ut och sola nu! Puss!

2007-03-25 @ 11:48:00
URL: http://dobidoo.blogspot.com
Postat av: Mats Bengtsson

Kan tänka mig att du var som ett litet barn som åker buss för första gången. Underbart, jag ska också ut i solen nu. Sola lite, slappa lite och göra något litet till. Pussas Johanna!/ Mats

2007-03-25 @ 12:15:01
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: EMMA

Söööööt=)satana perkele vad skönt=)du äger!puss och kärlek

2007-03-25 @ 15:12:46
Postat av: Pernilla

Det är rätta takter det, du ska passa på att njuta av det fina vädret vi har idag, man vet ju aldrig om det regnar imorgon! =) Jag har haft en kanonhelg, myst med tjejkompisarna, tagit en sväng på stan och köpt årets förste mjukglass och spelat lite poker :) har din helg varit bra? kämpa på! kram

2007-03-25 @ 16:25:46
URL: http://dearpernilla.blogg.se
Postat av: Pernilla

Det är rätta takter det, du ska passa på att njuta av det fina vädret vi har idag, man vet ju aldrig om det regnar imorgon! =) Jag har haft en kanonhelg, myst med tjejkompisarna, tagit en sväng på stan och köpt årets förste mjukglass och spelat lite poker :) har din helg varit bra? kämpa på! kram

2007-03-25 @ 16:27:53
URL: http://dearpernilla.blogg.se
Postat av: camilla

vad skönt att höra att det känns bättre :D

2007-03-25 @ 16:32:43
Postat av: Elisabet Roslund

Skååååål Johanna och skål hela familjen. Jag förstår hur glada ni är allihop. Jag tror att vi får tillfälle att skåla många gånger till. En varm kram får du från mig med mitt glas i handen/Elisabet

2007-03-25 @ 18:26:49
Postat av: Thildoos

vad ledsen jag blir av att se att du har åkt buss utan mig ;)
/kärlek

2007-03-25 @ 19:11:32
URL: http://matildaolsson.webblogg.se/
Postat av: Tania

Härligt Johanna! Äntligen positiva krafter som ger så mycket tillbaka.Bamsekramar Tania

2007-03-25 @ 20:53:51
URL: http://www.skarvenaset.com
Postat av: Tax

Jo, det var ett tag sen jag skrev men
det betyder inte att ja varit borta.
Läst varje dag, jag gjort. :)
Börjar komma igång skriver du.
Har du börjat träna eller funderar du påt?
Skålar´la på ja me
http://home.no.net/bjorchr/skaal.gif
=S
/ Mvh Tax

2007-03-25 @ 21:10:53
Postat av: Caroline Andréasson

Du kommer med solsken till mig :)ville bara säga att jag tänker på dig!

2007-03-25 @ 22:18:59
URL: http://CarolineAndreasson.blogg.se
Postat av: Eva

Det var en riktigt bra Skål! Det finns knappt någon bättre eller jo, fast den kommer snart! Älskar dig!

2007-03-26 @ 20:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback