Sammanfattning

Jag kände för att skriva en samnanfattning, så då gjorde jag det. Jag tror det kan vara bra att göra det ibland, jag tror det kan vara bra att ha lite koll på läget, det känns åtminstone bra att få skriva ner dagens läge, kanske framförallt för att en dag se tillbaka och kunna komma ihåg.

Lymfkörtelcancer:
"Vanligen yttrar sig Hodgkins lymfom som ganska stora, fasta och oömma körtlar på halsen. Lymfomet kan också sitta såväl i bröstkorgen som i buken. Var lymfomet sitter avgör vad man får för symtom."
Jag har/har haft tumörer i; Mjälten, bröstkorgen och på halsen.
Mina biverkningar: Fruktansvärda smärtor i leder och mage. Ingen känsel i varken fot eller hand. Muskelkramper, främst i ben, armar och tummar. Nerverna till fingerspetsarna förstörs. Allmän trötthet, huvudvärk, svimningar. "Tröghet" i hjärnan, glömskhet och förvirring. Svullen buk och ansikte. Kräkningar, aptitlöshet, allmän muskelnedbrytning och fumlighet i händer. Berörningssmärta i hela överkroppen.
Cytostatika: Jag har fått två olika sorters droppbehandlingar, helt olika biverkningar. Sammanlagt 12 stycken.
Framtiden: De sista tabletterna, drygt 20 st om dagen, tas nästa torsdag - 15 mars! Därefter 10 dagars uppehåll, sedan sätts strålningen igång 28 mars. Beroende på nästa utvärdering bestäms hur mycket strålning som behövs, bestämt är dock att det kommer vara 5 dagar i veckan i 3 till 4 veckor.
Efter strålningen väntar ytterligare utvärderingar, kontroller och en del tabletter, men framförallt - en cancerfri Johanna!!


Kommentarer
Postat av: Emma

fyfan va du e bra!

2007-03-09 @ 13:00:30
Postat av: Emma

best ever!

2007-03-09 @ 13:00:45
Postat av: Emma

till och med bättre än mig!

2007-03-09 @ 13:01:00
Postat av: Tania

Just det Johanna du har rätt. EN CANCERFRI Johanna som redan nu orkar/vågar se framåt fastän det ännu finns mycket hårt arbete för dig att fixa. Men fixar det gör du!!Kramiz Tania

Postat av: Kumari

usk vilket (ursäkta mig men) helvete du måste gå igenom. Ja klagar på min förkylning ibland o ont i där o där. De e ju INGET jämfört me dig. Stackare(F) Tycker de e väldigt intressant o "kul" att du har ork att skriva om din sjukdom i en blogg. Många kramar!

2007-03-09 @ 20:10:07
URL: http://www.kumari.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback