Blod och strålning

Jag var så trött att jag knappt kunde stå upp i morse. Jag mådde illa och fick knappt i mig någon frukost.
Antar att jag kanske var lite nervös för vad dagen skulle innebära, men vi åkte i alla fall in och tog nya prover.
Jag blev ännu tröttare på labbet och orkade inte längre stå upp.
Då vi kom upp på rummet igen somnade jag ganska direkt, för att senare bli väckt av att de skulle koppla in blodet.
Blod.
Mörkt otäckt blod i två stora påsar.
Sakta, sakta droppade det ner i slangen för att sedan pumpas in i mig.
Det var faktiskt inte riktigt så läskigt som jag trodde det skulle vara. Eller så var jag bara för trött för att orka hetsa upp mig, jag somnade nämligen om efter att de satt nålen.
Jag petade i mig lite potatismos, skönt att slippa tugga, och sedan bar det av mot Sahlgrenska och strålningskliniken.
Väl där blev det försenat och vi fick sitta och vänta.. Jag ville helst bara hem till vår soliga altan och fick ångest då en mycket svårt sjuk man åkte förbi väntrummet i en säng.
Gud, stackars människa, tänkte jag och ville springa fram för att försiktigt krama hans magra hand som såg så kall ut där den slappt vilade mot sängens madrass.

Strålningen gick bra. Jag vet inte om det åter igen berodde på att jag var för trött för att orka reagera, men jag bröt åtminstone inte ihop så som jag gjort vid de tidigare tillfällena.
Denna gång fick mamma välja musik, en ABBA cd och "
Dancing
Queen" spelades nu högt i rummet - betydligt bättre än Mozart!
Vi åkte hem och jag har sedan dess vilat och gått promenad. Äta går fortfarande inte riktigt, jag mår hela tiden lite illa och blåsorna och såren i munnen vill inte ge sig. Dessutom får jag fantastiskt ont i käkarna av att ligga i den där formen, vilket gör att jag inte kan tugga.
Huuh, tur att detta snart är över! Nu måste jag få sova, godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anna

Nu räknar vi dagarna allihop älskling. Jag beundrar dig och tänker på dig varje dag. Det är så härligt att allt är under nedräkning nu. Många styrkekramar. Vi ses la i helgen! KRAM / Annis

Postat av: Tax

http://media1.kossan.se/roliga-bilder/p/troett_isbjoern_1.jpg
/sov gott Tax

2007-03-27 @ 22:29:29
Postat av: Anna

Nu räknar vi dagarna allihop älskling. Jag beundrar dig och tänker på dig varje dag. Det är så härligt att allt är under nedräkning nu. Många styrkekramar. Vi ses la i helgen! KRAM / Annis

2007-03-27 @ 22:30:27
URL: http://dobidoo.blogspot.com
Postat av: Tania

Så skönt att det trots allt gick hyfsat bra! Idag hoppas jag du idag kan ligga på altanen och njuta lite av våren och koppla av så att du kan få lite kraft och ork av solskenet.Mera positiv energi kommer här. Titta in på min hemsida när du har ork idag ska jag verkligen ta en ny bild på Stina. Hennes mage är nu SUPERSTOR!!Spännande! Kramar i mängd! Tania

2007-03-28 @ 07:16:02
URL: http://www.skarvenaset.com
Postat av: Elisabet Roslund

Jag blir alltid så ledssen när jag vet hur mycket du ska behöva lida. All ångest, all smärta, och all trötthet. Så orättvist......Livet är inte rättvist! Jag verkligen hoppas och tror att du ska få så mycket mer av glädje och lycka när detta är över. En frisk Johanna ska bli världens lyckligaste Johanna!!!
Kamar om dej/Elisabet

2007-03-28 @ 09:05:24
Postat av: krokofanten

Hej lilla vän,
Jag ramlade in här från Sophies blogg... Jag blir bara jättearg när jag ser hur du måste lida dig igenom allt detta för att bli frisk. Cancer är ett förbannat otyg! Jag skickar stora kramar från Paris där solen skiner. Hoppas att allt detta svåra snart är över!
Kram Krokofanten

2007-03-28 @ 09:26:26
URL: http://krokofantinfrance.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Du är så genomgod Johanna. Där ligger/sitter du med världens sjukdom och ändå vill du bara springa fram och hålla om en annan sjuk människa. Om jag blir sjuk så vill jag ligga på samma sjukhus som du. Det skulle nog kännas riktigt bra.

Hoppas det nya blodet gjorde dig gott. Du är värd allt gott i världen. Pussar och Kramar/ Mats

2007-03-28 @ 10:00:59
Postat av: Jessica

Hej! Hittade hit genom Alfons blogg. Tänker på dej å hoppas att du mår bättre idag. Jessica

2007-03-28 @ 10:24:17
Postat av: sophie

jag tänkte igår, att det måste vara ett jävla satyg att inte kunna äta, ha ont i goomen och blåsor. jag tänkte en liten varm tanke på dig. tänk vad lite jag vet om fysiskt lidande och allt du måste gå igenom.

nej jag hoppas verkligen det elaka ödet som gav dig dessa bekymmer snubblar på sig själv.

håll i dig i stormen du ska se att du klarar det, och sen när du mår bra igen kan du åka till florens kan vi gå och ta en aperitivo på stan.

ett tips på musik som brukar funka för att dra upp humöret på mig är nelly furtados album Folklore - men smaken är ju som baken.
och vill du ha boktips kan jag överrösa dig med dem, såvida dina ögon orkar läsa.

jag vet inte, vad ska man annars säga för att hoppas att dina tankar drar åt ett annat håll en stund..

kram

2007-03-28 @ 15:33:27
URL: http://qui.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback