Sjukgymnast

Idag har jag och pappa varit på sjukhuset.
Min sjukgymnast och jag pratade en del. Eftersom jag varit förkyld, hostig och allmänt hängig i ungefär en månad nu, har jag inte alls kunnat fullfölja det träningsprogram hon gett mig.
Det är rätt tråkigt. För att inte säga skittråkigt.
Jag vill verkligen börja träna igen. Åtminstone kunna göra de där rehabiliteringsövningarna vi kommit fram till. De där sakerna som skall göra att jag förhoppningsvis skall kunna bygga upp min kropp igen. Men nu går inte det, för jag blir inte av med förkylningen, så nu får vi hitta på andra saker.

Styrketräning är helt enkelt för jobbigt just nu. Så nu skall jag "utnyttja årstiden".

Att "utnyttja årstiden" innebär för min del att gå långa promenader, simma, spela golf och kasta frisbee. Cykla och leka med kusinerna ingick också i de två orden.
Så jag antar att jag får börja där, ta en sak i taget. Lyssna på min kropp, och kanske inte riktigt gå så fort fram som hjärnan vill.

Det är inte lätt då hjärnan och kroppen vill två helt olika saker. Då dessa två vägrar samarbeta, hur mycket jag än kämpar.
Hjärnan säger, gå ut och spring! Res iväg! Gör allt du längtar så efter!
Kroppen protesterar på tydligaste sätt och drar sig till sängens mjuka värld med den underbara sömnen som lockbete.
Jag sover middag nästan varje dag, trots det somnar jag som en stock halv tio varje kväll.
Det är helt otroligt vad sömn som krävs för att bara ta sig igenom en vanlig dag här hemma.
Och nej, det är egentligen inte så konstigt, med tanke på hur stor omställning som nu sker.
Från långa morfindagar som mest flöt förbi i ett grått dunkel till klara, roliga och händelserika dagar med massa energikrävande påhitt.
Nej, det är inte konstigt. Bara frustrerande.

Imorgon är det utvärdering som står på schemat. Och ja - jag är nervös.
CTröntgen, Hjärt- och Lugnröntgen samt ultraljud på buk och hals.
Bara att bita ihop. Bara att hålla alla tummar som finns.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag håller tummarna för dig. Jag har följt dig här på bloggen ett tag och tycker det är skönt att läsa att du mår bättre nu. Att läsa om dig och din tillvaro har fått mig att stanna upp och fundera på vad som verkligen är viktigt här i livet. Lycka till imorgon! /Lisa

2007-07-02 @ 21:39:47
Postat av: Jenny

Håller tummarna!!!!

2007-07-02 @ 22:07:26
Postat av: Marie

Jag håller tummarna jag med.

2007-07-02 @ 22:35:34
Postat av: Malin

Jag försöker knipa både om tummar och tår och tunga och allt annat som skulle kunna putta iväg hoppet och styrkan och tron på de positiva (negativa på sjukhusspråk) beskeden till sjukhuset idag. När man verkligen inte kan göra något alls får man försöka låtsas att man kan ..
Tankarna är hos dig!

Postat av: Louise

Tänker på Dej och håller tummarna!!

2007-07-03 @ 08:57:49
Postat av: Elisabet Roslund

Jag kommer att tänka extra mycket på dej idag och på hela din familj som jag vet är med dej i allt.
Kram/Elisabet
Hoppas på "glädjetjut" i nästa dagboksanteckning!

2007-07-03 @ 09:48:08
Postat av: S.

Haha, inget att tacka för:) vad skönt! jag hade en kompis som hade skelettcancer, hon är bra nu men man innan hon är RIKITGT friskförklarad tar det 10 år tydligen. Lycka till med allt och ta hand om dig! :) Kram, mig.

2007-07-03 @ 11:46:23
URL: http://www.saraaskerlund.blogg.se
Postat av: Anna, Leons mamma

Jag håller tummarna för att det gått bra idag.
För att du får fortsätta hitta tillbaka till krafterna i sommarvärmen o bara känna att allt går uppåt o framåt...
Kram,
Anna

2007-07-03 @ 18:29:45
URL: http://www.caringbridge.org/europe/leons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback