14 maj

"Hej Johanna!

Vi har nu sett på alla röntgenundersökningar som du gjorde här den 22/4. Det hela ser väldigt bra ut. Inga tecken till återfall i sjukdomen. Även röntgenundersökningen av hjärnan som öronkliniken vill ha var helt normal. Det man dock ser på bilderna är att du ser ut att ha vätska i båda bihålorna. Vi har ju försökt med upprepande antibiotikakurer och du hade även kortisonspray under en period tidigare i år. Eftersom detta inte verkar ha hjälpt så har jag skrivit en remiss till öron här på Östra därför att de ska ta ställning till att eventuellt spola bihålorna för att få bukt med dina besvär. Har också satt upp dig för återbesök hos mig någon gång under juni månad. Nästa röntgenundersökning består enbart av vanlig lugnröntgen och ultraljud av hals och buk, denna ska göras i slutet av juli.

xxx xxx
Barnläkare"

Så skönt!

Under den senaste undersökningen jag gjorde hittades nämligen en knöl på vänster sida av min hals och jag blev faktiskst ganska orolig. Jag vet att risken för återfall är liten och jag vet att det är ännu mindre risk så här kort tid efter behandlingen, men ändå - tankarna far iväg. Det visade sig dock att detta bara var en svullen lymfkörtel (antagligen till följd av mina ständiga förkylningar) och att det snarare var något positivt eftersom detta tyder på att mitt lymfsystem återigen börjat att "fungera" efter behandlingen.

Nu kan jag andas ut på riktigt! Dags att återgå till plugget - jag håller mig ständigt sysselsatt...
Kram!

Kommentarer
Postat av: Christina69

Tjohoooo! Stort grattis till dig, vilken härlig känsla att allt är som det ska vara. Jag är avis på dig. Om folk bara visste hur bra det är med vanligt liv, tjat och gnet och stress. Då kanske.....
Hälsa familjen!
Kram Christina, idag får du en jättekram runt hela dig för jag är så himla glad för din skull!!!!
:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback