Det bästa året hittills


Januari

I januari blev jag och Mats officielt tillsammans.


Vi drog ett tjejgäng till Hemsedal och hade så förbannat roligt, rent ut sagt.


Februari


l februari gick vi till Sticky Fingers och jag kunde för första gången sedan cancern, erkänna för mig själv att jag tyckte om mitt nya hår.

Mars

I mars kom snön och jag och liten lillebror åkte pulka tills svetten rann, och sedan en stund till.

 
I mars började jag att svimma allt oftare. Jag drog på mig både njurbäcksinflammation, bihåleinflammation och en ständig trötthet.

April 

I april kom också våren till Halmstad och Haverdal..

 
..och Mats badade för första gången detta år.

 
I april var jag och Hu på Kent.

Maj
 
I maj gick vi på bal. En av de mest lyckade kvällarna i mitt liv. Allt var perfekt.
(Utom klackskorna som gjorde att fötterna började strejka framåt tretiden).


I maj åkte jag tillsammans med familj och pojkvän till Rhodos. Vi skålade bland annat för att jag varit färdigbehandlad i ett år! 

 
Nionde maj fyllde Sofia nitton år. Jag var brun som en kaka och Sofia var snyggare än någonsin. Det blev stor utgång på det.


I maj åkte jag och pappa för första gången detta året ut på havet och grillade!


Juni
 
I juni tog jag studenten. På låtsat. Detta med något blandade känslor.


 
I juni fick Mats familj en kattunge.

 
Efter studenten drog vi till Hultsfred för andra gången. Vad som hände där minns jag inte. (OBS skämt).


 I juni cyklade jag och Mats varenda kväll bort till en gård i närheten och köpte jordgubbar. Massor av jordgubbar! 


Juni bestod av väldigt många och långa dagar vid underbara Haverdals strand. Kärlek, skratt, vänskap och vattenkrig.


I juli jobbade jag heltid på posten, med undantag för tre dagar, då jag fick åka in akut till sjukhuset för en fruktansvärd huvudvärk.


Augusti


 I augusti var jag, Sofia, Hu och Oskar på Kent. Igen!


 
Innan skolan skulle börja åkte jag och Mats på vår hittills bästa resa - Thassos. Vi drack vin, blev bruna och brände ryggen under våra snorkelturer.

 
Då mina tider på posten tagit slut, kunde jag för första gången på mycket länge säga att jag var lycklig.

 
I slutet av augusti återvände jag återigen till Hulebäckgymnasiet. Detta med något tunga steg..
(Bild från "Hulesärken", en slags tävling som min skola anordnar varje år).

September


 I september bröt jag foten. Hur det gick till har jag fortfarande ingen aning om. Det enda jag vet med säkerhet, är att detta var väldigt typiskt mig.

 
I slutet av september hade jag en tuff period. Mörka dagar och mörka tankar som gjorde att det förflutna smög sig på alldeles för mycket.



Oktober

I oktober började jag att tröttna på att ingå i ett distansförhållande. Jag började helt enkelt att söka lägenhet..


..och den 25 oktober flyttade jag och Mats in i en underbar trea i Göteborg!


November
 
I november blev vi med foderhund. Agnes!


I slutet av november lämnade jag en lång tids ångest efter mig - jag blev av med Engelska B prövningen.



Sammanfattningsvis kan jag bara säga att detta har varit det bästa året hittills i mitt liv. Det känns stort att skriva det, men också väldigt bra.
Jag har övervunnit många rädslor och kommit ytterligare lite närmare till att finna mig själv igen.
Men framförallt har jag träffat en person som har fått mig att må väldigt, väldigt bra och som jag är förbannat kär i.

Kommentarer
Postat av: Nina

Det har varit ett fantastiskt år för oss också. Vi som har fått lära känna dig, och som har fått en medlem till i familjen. Tack för den goda middagen ni bjöd på i er fina lägenhet i Göteborg.

God Jul önskar hela familjen i Haverdal.

2008-12-20 @ 00:13:20
Postat av: Malin

Tack för att du delar med dig av ditt liv! Jag blir alldeles alldeles lycklig över vilken total skillnad det är från första gången jag kikade in här ..

NJUT av livet nu! Du är verkligen värd det.



Du är min idol.

Postat av: Anna (en trogen läsare)

Hej, känner inte dig, men läser ofta dig blogg. Så imponerad och inspirerad av dig, trots att jag inte alls befinner/befunnit mig i samma situation som du. Hoppas du fortsätter att skriva från Gbg! God jul och stor KRAM!

2008-12-22 @ 17:01:02
Postat av: N A T A S C H A

Jag Älskar din blogg :)







Kramar från Natascha !

2008-12-22 @ 19:50:44
URL: http://taschas.blogg.se/
Postat av: C

Hej. Jag som befinner mig i exakt samma situation som du måste ha gjort vill bara säga att det ger lite hopp om framtiden att läsa och framförallt se bilder om en ny lycka. Efter en lång vinter av sorg och kamp. Jag befinner mig mitt uppe i det, idag mår jag bra, men har nyss lämnat några dygn av total nedsågning bakom mig. Spya och lidande. Jag tänkte bara kolla lite snabbt med dig, eftersom ingen annan verkar kunna svara konkret. HUr länge behandlades du med cellgift? Blev reaktionerna jobbigare för varje gång, eller kunde det vara så att en gång var det förjävligt, och nästa gång lite bättre?



Ha det bra och som du säkert redan gör, Njut fullt ut. kram / C

2008-12-23 @ 01:07:57
URL: http://diagnosc.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att läsa att dit å varit så postitivt.

Önskar dej och din familj en lika lycklig och postiv framtid och god jul och gott nytt år

2008-12-26 @ 15:23:26
Postat av: Caroline

härligt att du haft ett sånt bra år! har en fråga angående er hund. Hur gör ni om dagarna? jobbar båda eller får en vara hemma? jag vill så gärna ha hund men vet inte hur jag ska lösa det och jobb. Tacksam för svar. kram

2009-01-13 @ 20:11:21
URL: http://humlerum.blogg.se/
Postat av: Glad läsare

heej! gud vad roligt att läsa att du har det bra! Vart har ni flyttat ngnstans i gbg? Har du något roligt jobb nu då:D? lycka till på din resa!

2009-02-24 @ 17:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback