Thassos!

Vi kom hem till kalla (väldigt kalla) Sverige i onsdags. 20 graders temperaturskillnad!
Vår vecka på Thassos var helt underbar. Faktiskt helt perfekt.

Vi hade ju köpt en ospecifierad sistaminuten resa så vi visste ju verkligen inte vad som väntade oss. Vår reseguide skrämmde upp oss reda på bussen ifrån flygplatsen och beskrev vårt hotell som det mest öde på hela Thassos. Det fanns absolut ingenting i närheten av hotellet och vi skulle vara tvungna att ta taxi eller moppe till allting.
Okej, tänkte jag. Det här kanske inte var en sådan bra idé

Med reseguidens ord ekande i huvudet var det första vi gjorde då vi kom fram att hyra en moppe. Dock visar det sig mycket snart att det var 100 meter till ett turkostblått vatten och en vit stenstrand. Det var knappt en kilometer till två restauranger med utsikt över havet och bergen. Det var ungefär lika långt till en liten supermarket där du kunde få tag på det mesta och där världens sötaste tant (efter min mormor) jobbade.

Vår reseguide måste varit fruktansvärt lat. Eller så hade hon ingen uppsakttningsförmåga överhuvudtaget!
Hur som helst, det var tur att vi hyrde moppen ändå. Vi åkte runt till olika små vikar med kristallklart vatten och mjuk sand, åt på restauranger som låg precis in till havet och drack drinkar på klubbar med samma underbara läge.

Jag tänkte många gånger då jag simmade runt i vattnet eller låg i en solstol och bättrade på brännan, att jag nog inte har mått så här bra sedan jag blev sjuk. Så himla mycket har förändrats på de två år som nu har gått sedan jag fick reda på att jag var sjuk.
Men nu! Nu kunde jag sitta bak på moppen, hålla om min pojkvän och samtidigt dra fingrarna genom håret. Jag har ett hår att dra fingrarna igenom!! Jag har verkligen det!
Det var en speciell känsla som jag förälskade mig i.






















Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad härligt det är, blir allt lite avundsjuk. Men du var verkligen värd en underbar resa:)

2008-08-22 @ 20:25:30
Postat av: Anonym

Det var du värd, ser verkligen härligt ut

2008-08-23 @ 09:48:46
Postat av: Catarina Löv (Alfons mamma)

Fina, fina du! DU har verkligen besegrat cancern! All lycka till dig. Stor kram med en massa krafter.

Postat av: Christina69

Hej där Fröken!

Du som fyllt år nyligen med! Meningen var att jag skulle försöka överraska dig på nåt sätt, men jag har inte orkat efter sista svängen ¨på sjkuhuset så det får bli så här istället!

GRATTIS på födelsedagen!



Kramar Christina

PS, er resa verkar ha varit alldeles alldeles underbar! DS

2008-08-25 @ 10:43:34
URL: http://christina69.bloggspace.se
Postat av: Sanna

Vilka underbara bilder!

Kram

2008-08-31 @ 10:34:58
Postat av: Thomas

Nästa gån ni/du kommer dit måste du hälsa på oss i byn Kalivia som ligger ett stenkast från Limenaria.



Mvh Thomas

2008-08-31 @ 17:21:43
URL: http://glasoklorid.blogspot.com
Postat av: Elisabet Roslund

Vilket gulligt par ni är......En riktigt söt saga, fast på riktigt.....Sååå glad jag är för din skull Johanna och vilket kap för dig Mats......

Kram/Elisabet

Vi ses!

2008-09-02 @ 08:12:08
Postat av: moa byström

Blev så otroligt glad när jag läste detta! Ett leende kom smygande på mina läppar redan efter första meningen!

Du är den modigaste jag vet Johanna.

Kramar till dig!

2008-09-17 @ 19:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback