Min psykolog

Jag kommer väldigt bra överens med min psykolog. Och det är ju tur det, annars hade det antagligen funnits en hel del problem.
Men jag gillar verkligen henne. Hon är inte så där "psykologig" som vissa är. Hon kan skratta och svära, prata om sig själv och "sno" mina tips från sjukgymnasten, hon kan tycka att jag är "fantastisk" och hon kan tycka att jag helt knäpp.
Jag gillar henne.

Vi syns inte så ofta numera, förut var det en gång i veckan - numera är det ungefär en gång i månaden. Hon får verkligen mig att tänka på nya sätt, komma ifrån mina gamla och ibland dumma tankebanor. Det senaste har vi pratat om min inställning till träning, kompisar och mig själv.

Jag vill heeeeemskt gärna komma i form snabbt. Helstväldigtsnabbt. Detta resulterade i att jag körde slut på min kropp lite väl fort då jag bestämde mig för att börja träna. Nu har jag insett att detta inte är något som kommer att gå fort. Det kommer att ta tid. Det kommer kanske ta år.
ÅÅÅRR?!?! Tänkte jag först. - Ja, år. Sa psykologen.
Idag har jag nästan vant mig vid tanken. Inte helt och fullt, det kommer jag kanske aldrig att göra. Men jag antar att jag inte kan tro att jag kommer att kunna klara alla de där mål jag satt upp. Åtminstone inte detta året. Nästa, kanske. Eller året därpå.

Angående kompisar och vardagsplanering tycker jag att det varit tufft att säga nej till saker och ting. Jag har svårt att planera, vill helst hinna med allt på så kort tid som möjligt.
Nu planerar jag min vila. Det är ett stort steg. Att skriva i almanackan "Vila, 16,00 - 17,00" känns konstigt, men bra.
Väldigt bra.


Kommentarer
Postat av: Mats Bengtsson

Och så hoppas jag du har skrivit in: "Halmstad med tjejerna" den 2:a november med fet röd penna. Annars måste vi ta ett seriöst snack. Du är fin du Johanna. Hoppas salladen blev god =) Puss/ Mats

Postat av: Victoria

Första gången jag tittar in här. Läst igenom några inlägg och vill bara säga att du är så stark! Fortsätt som du gjort och du kommer gå långt.

2007-10-29 @ 23:28:37
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: Josse

Du är stark tjejen. Verkligen. Jag blir så rörd av alla dina inlägg. Visst tar det tid, men det är det värt. Fortsätt kämpa. Du verkar vara en underbar och stark tjej. kramar om*

2007-10-30 @ 10:10:11
URL: http://nilssonjosephine.blogg.se
Postat av: Elisabet Roslund

Ja, du är en Underbar tjej Johanna. Många är vi som tänker på dej och som önskar dej allt det bästa som man kan tänka sig. Ett liv med mycket glädje!
Kram/Elisabet
Ps i morgon åker jag tåget till Göteborg för att shoppaloss. Tånker extra på dej då!

2007-10-30 @ 23:23:07
Postat av: Anonym

tack för fina hälsningar!!
Och Elisabet, hoppas du hittade riktigt många fynd här i Göteborg!

2007-11-01 @ 09:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback