Hela livet känns bara så där konstigt bra.

Ikväll är jag rastlös. Jag är det allt oftare nu förtiden. Det spritter i kroppen och jag vill "hitta på nått kul". Om man jämför med hur det såg ut för ett år sedan, är jag knapp igenkännbar. Eller, det känns åtminstone inte som om jag är det.
Då, orkade jag knappt någonting annat än att ta mig till skolan högst två dagar i veckan. Jag hade fullt upp med att bara överleva allt vad vardagen innebar. Det fanns ingen energi över till att träffa kompisar, fika, gå på stan, vara ute och promenera, skratta och leka med lillebror, gå på fest eller träna.
Energin och orken räckte aldrig till.

Men nu! Nu är det andra bullar som gäller. Bara de senaste veckorna har jag märkt en ganska stor skillnad på mig själv. Jag är glad. Jag är pigg(are). Jag har kraften till att göra det mesta av det jag vill.
Jag har livsglädje.
Det är kul att leva. Det är kul att gå upp på morgonen, trots att det känns som en traktor kört över mig och trots att jag vet att en tung skoldag väntar mig. Det spelar inte så stor roll. Allting blir vad man gör det till.

Ibland är det tungt. I förrgår grät jag helt utan direkt anledning och utan att riktigt förstå varför. Det händer ibland. Jag blir superledsen och drar täcket över huvudet. Men egentligen gör det inte så mycket, för på så sätt uppskattar jag de dagar jag är glad, ännu mer.

Hela livet känns bara så där konstigt bra. Jag känner mig sorgligt nog inte van vid den känslan, men jag hoppas och tror att jag skall snart vänja mig - för det är en riktigt jävla underbar känsla!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: jessica

härligt tjejen;)

Postat av: andra halvan av dkmjgnmäd crew

FY FAN va gött å höra!all kärlek på dig vännen

2007-11-23 @ 23:31:01
URL: http://annaisabell.blogg.se
Postat av: Du vet vem

Jag är riktigt glad för din skull! Mer kan jag nog itne säga. Puss

2007-11-24 @ 11:25:21
Postat av: Isabell

va underbart att höra =) Kärlek

2007-11-24 @ 18:35:59
URL: http://annaisabell.blogg.se
Postat av: Sofia

Hej min älskling! Vad underbart att höra att du mar sa bra! Jag tänkte häromdagen pa vad vi gjorde vid den här tiden förra aret och grät en skvätt. Nu är allt sa annorlunda, till det bättre självklart. Jag saknar dig sa här nere i snön (som kommit idag), jag har tyvärr inte tillgang till internet sa ofta, nu sitter jag pa min praktikplats och skriver. Hoppas den bra känslan haller i sig, vi ses snart!!
Älskar dig! Puss och kram!

2007-11-26 @ 14:32:18
Postat av: Matsan Halmstad

Hej Sofia, om du ser detta så ville jag bara hälsa till dig och hoppas att du har det bra. Jag har det bra och tar hand om Johanna så bra det går. Hoppas vi ses snart =) Hej hej/ Jag

2007-11-27 @ 17:13:22
Postat av: Sofia

Tjenare Mats! Tack för hälsningen, hoppas du ocksa har det toppen! Du far ta hand om Johanna nu när jag är borta ja, sa hon inte springer sin vag! See you, Tjoflöjt!

2007-11-28 @ 17:08:38
Postat av: Anonym

Härligt att läsa att du mår så bra,Ha en bra helg

2007-11-28 @ 21:46:54
Postat av: El Drunko

När kommer du hem Sofia? Johanna kommer inte lämna Sverige om jag får bestämma. Inte utan mig iaf, fast Hemsedal ligger väl i Norge...? Jaja, nu ska jag vila i två veckor och sen ska jag till Göteborg om en månad knappt. Du är inte hemma då antar jag, men om du är så lär vi ju ses. Trevlig helg & sånt!

2007-11-30 @ 13:38:41
Postat av: Christina69

Hej tjejen!
Härligt att du har det bra!! Skönt att få läsa sånt med!
Fick reda på att när man har fått cytostatika så kan man få kognitiv beteende förändringar. Du vet, att vara glömsk och lite okoncentrerad. Men du kanske visste det. Jag kommer inte ihåg om jag läst på det din blogg, fick tipset av en annan tjej som också har haft samma cancer som jag. Så jag ville bara dela med mig.
Ha det super!
Kram Christina

2007-11-30 @ 19:41:57
URL: http://christina69.bloggspace.se
Postat av: Elisabet Roslund

Kramar till dej Johanna/Elisabet

2007-11-30 @ 20:12:29
Postat av: Anna

FY FAN va jag saknar dig just nu!

2007-12-02 @ 21:26:37
URL: http://dobidoo.blogspot.com
Postat av: Thildoos

Du är bäst snygging!

2007-12-08 @ 15:57:07
URL: http://matildaolsson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback