Ont

Varje gång klockan byter siffror betyder det en minut mindre kvar till nästa morfintablett. Jag har stenkoll, räknar
varenda minut och hoppas att tiden skall gå fort.
Det gör den inte. Tiden går väldigt, väldigt långsamt då man har ont.
Jag tycker jag brukar klara av ganska mycket smärta, man kan vänja sig vid det mesta och det är mycket sällan jag gråter på grund av att jag har ont.
Men i fredags gick det över alla gränser. Jag kände mig som ett vilt djur, fastbunden till det onda. Jag stressar upp mig själv till hundra, det känns som om någon klipper i lederna, krossar nerv för nerv med en hammare, pressar något tungt mot en punkt mellan ögonbrynen och varje rörelse framkallar en otrolig smärta i hela nacken.Allt på en gång och det känns som om jag skall sprängas.

Det går över. Det gör det alltid, allt tar sin tid. Nu är det mycket bättre - jag kan ju till och med sitta upp!
Det borde vända, allt skulle ju bli bättre nu, då jag slutat med tabletterna, det måste bli bättre. Jag har inte kunnat skriva på ett tag, det har liksom inte riktigt gått, men när jag nu väl orkar göra det blir jag så glad av att läsa alla fina hälsningar, tack!
Som en god vän sa,med lite morfin och mycket kärlek klarar man det mesta!
Kram

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Jag tycker sååå synd om dej och jag blir sååå ledssen när jag läser att du har ont. Kramar om dej och hoppas av hela mitt hjärta att du ska bli frisk NU
Kram/Elisabet

2007-03-18 @ 18:36:04
Postat av: Tania

Så ledsamt att du haft det svårt. Jag skickar dig kärlek i mängder,omtanke, värme, positiva tankar och varma kramar. Jag hoppas du orkar ta det till dig och få lite extra energi.Extra stora Bamsekramar Tania

Postat av: Mats Bengtsson

Livet är ibland ett litet helvete. Ett riktigt stort helvete för dig. JAg tänker på dig sådär ibland och hoppas att du klarar av vardagen. Nu verkar det som att det har varit på gränsen men du lever och du skriver ännu ett nytt fint inlägg. Håller så många tummar jag kan för dig.

Stå ut Johanna! Puss & Kram/ Mats

2007-03-18 @ 20:23:27
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: Sabina

Fastän jag inte känner dig, är du en sådan människa som jag kan börja tänka på helt plötsligt. När jag promenerar, väntar på bussen, sitter på en lektion eller gör någonting annat, vad som helst, händer det att jag plötsligt undrar hur du har det och hur det går för dig. När jag för någon dag sedan var ute och njöt i vårsolen, tänkte jag på dig och att även du snart kommer få njuta av att solen värmer dina kinder. Jag tänkte på din kamp och den styrka som du mött den kampen med. Du är stark, Johanna. Det är beundransvärt att du klarat av så mycket.
Jag vet att det låter hemskt att säga såhär när du har så ont, men du har faktiskt längtat efter den här tiden. Slutet av slutspurten. Sista stegen på sista milen. Det är så lite kvar. Det är nedräkning nu. Den sista biten kommer säkert göra ont (jag önskar verkligen att jag kunde ta bort den smärtan), men Johanna... tänk sen! Åh vad du kommer få leva!
Du har så mycket liv framför dig! Du ska få se så många vackra platser! Du ska få träffa så många underbara människor! Du ska få chansen att leva exakt så mycket du vill! I sommar ska du smaka alla glassorter som finns. Du ska få bada vid stränder där barn bygger sandslott. Du ska få se alla blommor slå ut igen. Världen är så vacker, Johanna. Jag är så glad att den här sommaren är på väg mot dig!
Ja, slutspurten, Johanna. Din kamp. Det är mycket som väntar dig där i mål...

2007-03-18 @ 22:07:29
URL: http://sabina0513.blogg.se
Postat av: Sabina

Fastän jag inte känner dig, är du en sådan människa som jag kan börja tänka på helt plötsligt. När jag promenerar, väntar på bussen, sitter på en lektion eller gör någonting annat, vad som helst, händer det att jag plötsligt undrar hur du har det och hur det går för dig. När jag för någon dag sedan var ute och njöt i vårsolen, tänkte jag på dig och att även du snart kommer få njuta av att solen värmer dina kinder. Jag tänkte på din kamp och den styrka som du mött den kampen med. Du är stark, Johanna. Det är beundransvärt att du klarat av så mycket.
Jag vet att det låter hemskt att säga såhär när du har så ont, men du har faktiskt längtat efter den här tiden. Slutet av slutspurten. Sista stegen på sista milen. Det är så lite kvar. Det är nedräkning nu. Den sista biten kommer säkert göra ont (jag önskar verkligen att jag kunde ta bort den smärtan), men Johanna... tänk sen! Åh vad du kommer få leva!
Du har så mycket liv framför dig! Du ska få se så många vackra platser! Du ska få träffa så många underbara människor! Du ska få chansen att leva exakt så mycket du vill! I sommar ska du smaka alla glassorter som finns. Du ska få bada vid stränder där barn bygger sandslott. Du ska få se alla blommor slå ut igen. Världen är så vacker, Johanna. Jag är så glad att den här sommaren är på väg mot dig!
Ja, slutspurten, Johanna. Din kamp. Det är mycket som väntar dig där i mål...

2007-03-18 @ 22:09:51
URL: http://sabina0513.blogg.se
Postat av: Tania

Johanna, jag hoppas att du har haft en lugn natt utan allför mycket smärta och att du har kunnat sova för att återhämta krafter.Här kommer mera omtanke, kärlek och värme till dig.Dessutom Bamsekramar i mängd Jag är med dig i tankarna//Tania

2007-03-19 @ 08:42:40
URL: http://www.skarvenaset.com
Postat av: Elisabet Roslund

Tänker, Hoppas, Vill och Tror att du snart ska bli Frisk Johanna. Tankar och Kramar i massor till Dej./Elisabet

2007-03-19 @ 12:11:44
Postat av: Johanna

Elisabet du är så omtänksam, tack för allt, det värmer så. Världens största kram

2007-03-19 @ 12:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback