Just idag

Jag läser gamla inlägg.
Gråter och ler över min egna ord.
Ibland har jag så svårt att förstå hur jag orkade. Jag kämpade bara för att överleva nuet och visst försökte jag se på allt ur den ljusa vinkeln.
Jag hade mina dippar, jag var riktigt rejält nere ibland och det finns några texter jag valt att aldrig publicera här.
De flesta handlar om sorgen och förtvivlan över det faktum att jag tappat mitt hår.

Jag tittar på gamla kort.
Gråter då jag ser min egna kropp ligga i en sjukhussäng. Med kritvit hud, utan ett hårstrå på huvudet, ligger jag med en nalle under armen som jag precis fått av en snäll kompis, och sover djupt.
Ler då jag på ett annat kort ser mig själv, med precis lika kritvit hud och med precis lika lite hår på huvudet, sittandes bredvid lillebror bakar pepparkakor vid köksbordet.


Jag tänker en hel del på tiden som gått.
Jag vet att jag borde fokusera på nuet och på framtiden. Jag vet att det inte tjänar något till att tänka på det jobbiga som varit.
Men jag gör det ändå. Ibland.

Det finns vissa saker som gör mig påmind om vad jag gått igenom. Vissa specifika saker, men också vissa saker som jag förvånat inser påminner mig om cancern.
Jag blir ibland plötsligt väldigt ledsen. Ofta utan någon direkt anledning och då någon frågar varför jag är ledsen kan jag inte få fram något mer till svar än rinnande tårar.

Vissa dagar, de allra flesta, tar jag mig igenom med ett leende på läpparna. Men så finns det också de dagar då tankarna skenar iväg till mörkare trakter.
Jag antar att det är så livet är. Jag antar att det bara handlar om att acceptera.


Kommentarer
Postat av: Isabell

Älskar dig, finns alltid här

Postat av: Elisabet Roslund

Det är något väldigt omtumlande i ditt liv som du varit med om Johanna, det kan man bara inte lägga åt sidan. Man måste bearbeta, få vara glad och ledssen men man måste blicka framåt, inte stanna kvar i de mörka tankarna. Du är klok och stark Johanna, du är full av glädje och har otroligt med empati. Du kommer att känna att livet har så mycket mer att ge dig av glädje och lycka. Känn värmen från oss alla som tänker på dej.
Varm Varm Kram från mig

2007-06-18 @ 21:59:13
Postat av: Tania

När du var mitt upp i allt så fnns det säket inte kratfter till att att hand om alla tankar som genomkorsade ditt huvud. Nu har du en hel del att gå igenom en gång till, för att bli av med negativa tankar och känslor. Så du får jobba på och blir på så sätt av med en massa som hänger som en kvarnsten om din hals.Så det blir bra bättre och bättre varefter tiden går och du får bearbeta all dina gamla tankar och känslor. Kramiz Tania

2007-06-19 @ 08:25:19
URL: http://www.skarvenaset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback