En sten har lättat

Jag har mått rätt dåligt de senaste dagarna. Jag har känt mig jättestressad, haft ångest och varit jättetrött. I söndags fick jag hög feber, frossa och skitont i leder och huvud.
Jag somnade halv tio. Vaknade tio timmar senare och kände mig knappt ett dugg piggare..

Igår skulle vi egentligen besökt både avdelningen och sjukgymnasten men vi ställde in sjukgymnasten. Det fanns helt enkelt ingen orka till det.
Men jag och pappa åkte i alla fall in så att jag fick vaccinspruta i benet. Cellgifterna har ju tagit bort de mesta av de vaccin jag fått tidigare i livet, så nu börjas det om från början igen.
Vi hade emlat för långt ner på benet och jag spände mig till tusen när sköterskan skulle sticka.
Det där med sprutor är inte min grej.
Trots att det kan tyckas att jag borde vant mig vi det här laget, så tycker jag sprutor är skitäkligt. Åtminstone då man skall ha dem i arm och ben.
Men. Jag överlevde, som alltid, och jag hann även träffa doktor innan jag haltade ut från avdelningen. Hon skrev ut Bactrim och pencelin. Bactrimet mot den förbannade hostan som jag haft i drygt två veckor nu. Pencilinet som en "försäkerhetens-skull-grej", nu när jag skall utomlands.

Sedan åkte jag hem och sov.
Det var verkligen längesedan jag var så trött som jag varit det sista nu. Det talas om att jag måste vara mindre i solen, eller åtminstone hålla mig under ett parasoll, men det är så svårt, jag älskar solen!

Min hud är redan bränd av strålningen och cellgifterna gör inte direkt att huden blir mer tålig..


Idag skulle jag i alla fall ha slutprov i Matte B. Jag tror att detta är en mycket stor anledningen till hur jag mått de senaste dagarna. Jag har varit jättestressad och haft prestationsångest över denna mattekurs..

Men så idag, så skrev jag upp mig på sista provet och fick VG i slutbetyg!

Så nu är jag jätteglad igen. Det kändes verkligen som en stor och tung sten lyfte och flög sin väg. Det är så många som varit engagerade i det här betyget, både moster och mormor har verkligen bidragit till att det gick vägen!

Nu har jag lov på riktigt.
Nu kan jag ägna mig åt saker jag själv bestämt att jag vill göra.


Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Nu ska du ha det bästa underbaraste roligaste skööönaste sommarlov man kan tänka!!!
Stor kram och många varma tankar till dej Johanna från mig

2007-06-12 @ 17:43:43
Postat av: mamma pappa

Du är den största av alla kämpar!!!!!!!!!!

2007-06-12 @ 17:49:23
Postat av: Sabina

Tror jag har sagt det förut:
Jag hoppas att du är stolt över dig själv.

Postat av: Isabell

Fan va du är bra, jag fick med hälften av alla andra IG på mitt prov, så jävlar va du måste ha kämpat för de provet. Komemr sakna dig när du är borta, puss älskar dig

2007-06-12 @ 20:49:43
URL: http://annaisabell.blogg.se
Postat av: Isabell

Fan va du är bra, jag fick med hälften av alla andra IG på mitt prov, så jävlar va du måste ha kämpat för de provet. Komemr sakna dig när du är borta, puss älskar dig

2007-06-12 @ 20:50:04
URL: http://annaisabell.blogg.se
Postat av: Mats Nosstgneb

Ja, nu är det sommarlov! Tidiga mornar, jobba till 12 och sola & bada till 16-17.
Jag minns att du sa till mig hur du skrev VG på något delprov, men jag vill bestämt minnas att det var i matte C. Jaja, härligt att du har fixat ditt VG. Jag tänker titt som tätt på hur det ska bli att få träffa dig, för det hoppas jag att jag får. Nu väntar jag bara otåligt på att dagarna ska gå.
Ha det underbart och lev livet nu! Puss & Kram/ Mats

2007-06-12 @ 22:23:58
URL: http://myshit.blogg.se/today
Postat av: martin

du är en riktigt kämpe du, skönt att det går bra..själv har man ungefär ett halvår kvar av min behandling

2007-06-12 @ 22:54:10
URL: http://www.theinfinity.se
Postat av: Anonym

Grattis!!!!

2007-06-12 @ 23:17:06
Postat av: Jenny

Alltid skönt när man presterat bra. Grattis till betyget och hoppas du får en solig resa utomlands.

2007-06-13 @ 10:35:29
URL: http://icebeer.blogg.se
Postat av: Connie

Grattis säger jag till det fina betyget,ha det bra i sommar och njut.Kram

2007-06-13 @ 11:25:25
Postat av: Moa

GRATTIS till betyget :D
Och Johanna, du klarar det här, du är en kämpee som verkligen förtjänar den bästa sommaren!
hoppas att vi ses snart!
Kraaamar!

2007-06-13 @ 16:50:03
URL: http://moakristina.blogg.se
Postat av: Tania

Ett jättegrattis! Jag hoppas att du inser vilken enorm prestation detta är.
Kramiz och lev du loppan på detta sommarlov//Tania

2007-06-13 @ 21:17:29
URL: http://www.skarvenaset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback