Kanonhelg

En aptit på noll. Fruktsallad och en extra banan till frukost, sedan åt jag middag klockan fyra, lite godis på bion och sedan dess ingenting. Men det gör inte så mycket, imorgon är aptiten säkert tillbaka på 100 % i vanlig ordning och då tar jag med all säkerhet igen det jag missat idag! Men middagen på restaurang och bion med hela familjen var jättemysigt! Det var som mamma sa, Det har blivit viktigare med sådana saker nu, sådana saker som att göra grejer ihop, att umgås och ha kul med de jag tycker om. Vi alla har väll insett nu att man aldrig vet vad som kommer hända, imorgon eller i resten av framtiden. Cancerföreningens reklam "Världens vackraste ord: Imorgon" är en mycket tänkvärd och fin reklam tycker jag, för den stämmer faktiskt. Och jag förstår om alla inte håller med om det, för jag tror kanske att man själv måste ha upplevt cancer på mycket nära håll för att man skall inse vikten av att ta vara på dagen och uppskatta glädjen av att få vakna och slå upp ögonen ytterligare en dag, trots att det är i en sjukhussäng.

Jag har haft en mycket bra helg och jag har gång på gång överraskat mig själv med att orka - orka göra det jag faktiskt velat göra! Det känns jättebra att jag kunnat utnyttja min sista helg på uppehållet från medicinerna, nu är det bara fem dagar kvar tills allt drar igång igen. Näst sista blocket, fyra droppbehandlingar kvar - om allt går som planerat vill säga. En hel del hänger på nästa utvärdering, den utvärderingen sker på tisdag 11.00, då är det dags för CTröntgen och ultraljud. Jag är nervös. Det var jag inte förra gången. Jag hade förväntat mig att tumörerna hade krympt, jag tog det som en självklarhet, dum som jag är. Jag vet inte varför, jag kände väll helt enkelt på mig att det var så det var, att tumörerna hade krympt, man kunde ju både se och känna att den största knölen på halsen hade minskat rejält. Men det var ändå en lättnad att få beskedet, att få det man hela tiden trott bekräftat för sig. Inför tisdagen känns det inte lika säkert, det känns som det står mer på spel denna gång, jag är ändå i slutet av behandlingen och det absolut sista jag vill är att den skall bli framflyttat, att medicinerna inte bitit denna gång och att allt kommer ta ännu längre tid Jag är faktiskt inte säker på att jag orkar med det beskedet. Men innerst inne vet jag att det är fel, att jag egentligen inte skall skriva så, för jag orkar med det mesta, har jag kommit såhär långt skall jag fan inte ge upp nu, vad än utvärderingen visar - inte en chans.

Nu är det i alla fall dags för sängen, jag har blivit betydligt bättre i lederna, jag kan nästan gå helt normalt nu, även om det inte går så fort och även om jag bli trött väldigt fort. Men det går i alla fall framåt och man får ju vara glad över det lilla! Godnatt alla snälla människor!

Kommentarer
Postat av: Anonym

att läsa dina senaste rader är ren lycka

2007-01-27 @ 23:41:15
Postat av: Anonym

Man blir glad av att höra att du mår bra.

2007-01-28 @ 12:55:37
Postat av: Isabell

Det kommer bli bra, det kan jag nästan lova. Annars ska jag äta upp min gamla apa. Älskar dig

Postat av: Caroline

haha det gör inget finns fler matcher;) vi spelade inte bra ändå igår och jag blev sjuk på matchen så idag går jag runt och snorar ner allt i min väg. hoppas du mår bra i alla fall! härligt att läsa att du har haft en kanonhelg i alla fall =) de piggar upp en! pusss!!

2007-01-29 @ 13:46:30
Postat av: Emma

hej söt!Jag VET att det kommer att gå bra!
if you feel like crash and crash and burn your not alone!
puss

2007-01-29 @ 20:04:21
URL: http://annaisabell.blogg.se
Postat av: Emma

e det inte det en a så är det det andra sa flickan som blödde näsblod
HAHAHAHAHAHAHA!!!

2007-01-29 @ 20:19:58
URL: http://annaisabell.blogg.se
Postat av: Jessica Draven

Åh, jag känner att jag hade velat ta en massa foton på alla glada stunder du har, och sedan sätta in dem i ett album så att du kunde se tillbaka och komma ihåg hur glad du var då, trots att cancern härjade.

2007-02-28 @ 11:47:40
URL: http://diag-nonsense.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback