Dropp, morfin, röntgen, magkatarr och äntligen hemma igen.

Dagarna på sjukhuset blir mest till en dimmig röra där jag någonstans i mitten oroligt svävar runt men jag kommer ihåg att jag fick dropp nästan direkt då vi kom in i lördagskväll. Jag hade knappt ätit någonting på hela dagen och hade fantastiskt ont i magen, en medicinläkare kom och klämde på magen, sa att han inte visste vad de kunde vara men att jag skulle få smärtlindring. Det fick jag också - morfin som tog bort de mesta av smärtan och sedan somnade jag nog. Natten blev lång, blodtryck och morfin var tredje timma och en orolig sömn gjorde att det kändes som en evighet tills det började ljusna utanför fönstret och min doktor kom.
Hon visste inte heller var det var för fel, jag fick morfin och illamåendemedicin hela söndagen och kirurgen kom upp på kvällen, alldeles för sent tyckte jag men han var superstressad. Han kunde inte heller säga vad felet var men ville ändå att jag skulle röntgas. Strax efter halv elva på söndagkvällen åkte vi ner till röntgen med en lite halvskum sjuksköterska som tuggade nikotintuggummi och hade fyra hål i öronen, han körde sängen rakt in i dörren och harklade sig lite smått otäckt varje gång han sagt något, men jag gillade honom ändå. I vilket fall som helst så blev söndagsnatten lite lugnare, sista morfindosen vid tolvtiden och sedan dess har jag klarat mig på Pandoil. Jag vet inte om läkarna egentligen är riktigt överens om varför jag haft så ont men nu kör vi på magkatarr, det var i alla fall sista budet. Nu är vi hemma igen och jag hoppas vi får stanna här åtminstone tills på torsdag, då är det dags för behandling igen..

Kommentarer
Postat av: Jenfiii

Usch, tror inte ens det går helt att föreställa sig vad du går igenom. Inser vilka små skitproblem man egentligen har jämfört med dig =/
Håller båda mina tummar fett hårt för dig! =)

Postat av: Jeanette

Hej tjejen !! Håller tummarna för att du ska få slippa ha ont och att det "bara" är magkatarr. Tack för att du delar med dig. Kramar från Jeanette

2007-01-08 @ 19:22:43
URL: http://[email protected]
Postat av: Elisabet Roslund

En styrkekram så att du blir frisk nu!!!!!!
/Elisabet

2007-01-08 @ 20:24:19
Postat av: Roomservice

Hej, känner mig dig. Har följt cancerns resa med min systers sambo och en nära vän. Jag vill bara säga att jag tänker på dig.
*Håller din hand*

2007-01-08 @ 21:06:45
URL: http://roomservice.blogg.se
Postat av: Tax

Tung helg ser man. :o(
Men som sagt borta bra men hemme bäst.

Skön stil ändå ->
-CITAT-
på söndagkvällen åkte vi ner till röntgen med en lite halvskum sjuksköterska som tuggade nikotintuggummi och hade fyra hål i öronen, han körde sängen rakt in i dörren
-SLUT CITAT-
he he dom var nog med i X-files :D
Smugla med kameran ngn gång o plåta lite
komiska saker.
Håll humorn uppe här är mitt bidrag

http://www.youtube.com/watch?v=throwCf2ofo&NR

Mvh Tax

2007-01-08 @ 22:43:58
Postat av: Matilda

blev så glad att se dig idag gumman!! =)

2007-01-09 @ 22:07:04
URL: http://matildaolsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback