Det är alldeles vitt ute

Det är alldeles vitt ute. Ljust och bulliga former överallt. Jag tycker det är jättefint, fast jag egentligen inte vill ha snö. Just nu känner jag som allra mest för att ta med mig vovven ut och leka i snön, låta han springa runt i cirklar medan jag kastar snö och jagar honom. Jag vet att han älskar det. Men det går tyvärr inte, mina knän och fotleder tillåter knappt att jag går sträckan till toaletten, de vill helst att jag skall ligga stilla i sängen under en värmedyna. Men det går inte det heller, för jag ruttnar bort av uttråkning! Så nu skiter jag i allt vad knäleder heter och bestämmer mig för att ha lite kul istället! Nog för att jag inte kan gå ut på promenad med vovven men käka middag och kolla film med några kompisar skall jag nog orka! Så nu sitter jag här riktigt pigg efter att ha sovit middag i fyra timmar, ätit ordentligt och ser fram emot att ha kul ikväll, göra en såndär vanlig grej som vi alltid gjort!
Jag vet inte om det är för tidigt att säga men det känns redan att jag har uppehåll, visserligen har jag bara varit utan mediciner i två dygn men jag tycker redan jag känner mig mycket piggare än innan, det är riktigt skönt. Jag hoppas verkligen det blir en lite lättare period nu, det hade verkligen varit underbart skönt att få må någorlunda bra och känna sig lite fräsch i hjärnan innan nästa block med medicin börjar.

Marie Fredriksson har skrivit en dikt, jag tycker den är så fin

Att vara stark är inte - att aldrig falla - att alltid veta - att alltid kunna.

Att vara stark är inte - att alltid orka skratta - att hoppa högst eller vilja mest.

Att vara stark är inte - att lyfta tyngst - att komma längst eller alltid lyckas.

Att vara stark är - att se livet som det är - att acceptera dess kraft och ta del av den - att falla till botten, slå sig hårt och alltid komma igen.

Att vara stark är - att våga hoppas när ens tro är som svagast - att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit.


Kommentarer
Postat av: Tax

Mmmm
nu känns det bra o läsa igen, sitter o småler
lite faktiskt när du skriver att du...
- ruttnar av uttråkning
det e så j-kla bra! :S Då eru på gång ju, härligt :D

Och aldrig att någon kommer att ge upp!
Och tacka gör du här och tackar gör jag/vi som får vara med Din resa.

Uttråkad?
Antar du utmaningen?
http://www.miniclip.com/games/snow-line/en/
Jag fick 8992 points, max 2försök.

Ps. går jag utanför ramarna? säg till.
kommer dock följa ditt segertåg. ;)

Keep the spirit alive
/Mvh Tax

2007-01-20 @ 19:04:37
Postat av: Caroline Andréasson

Hej!! jag vet inte varför jag skriver men det känns bra som att lätta på hjärtat =) ville bara säga att hoppas du får en trevlig kväll hörde artt fanny banny och sandra ´pandra(?) skulle till dig idag =)jag väntar fortfarande på dig i bandyn så att någon annan leder utvisings ligan än jag ;) pusspuss

2007-01-20 @ 19:43:09
Postat av: Tax

ojdå nu blev det fel i mitt förra.
kopierade in fel tydligen åhh va dumt
skulle varit.
-göra en såndär vanlig grej som vi alltid gjort!
sorry ber om ursäkt :S
och det var inte ens natt

/Nervös Tax

2007-01-20 @ 22:19:56
Postat av: Eva

Älskar dig!

2007-01-21 @ 19:55:05
Postat av: Emma

jag älskar dig, hittar inte riktigt orden
(once in a lifetime!!- ta på dig äran!)
haha, kan vi inte typ träffas snart och skratta sönder oss? jag har johanna-abstinens!!
puss

Postat av: Sandra

Tack för igår älskling! Var så himla mysigt att få träffa dig, får bli oftare!! JAG ÄLSKAR DIG!

2007-01-21 @ 20:44:16
Postat av: Johanna

Tax - Det är väldigt sällan jag ger upp, men jag måste nog tyvärr erkänna att det där spelet inte riktigt var min grej, haha jag var riktigt dålig, men jag ska nog öva lite..
Caroline jag är nog snart tillbaka, om inte på utvisningsbänken så åtminstone på plan ;) jag funderar nämligen på att satsa på center denna gång..
Sandra jag hade med skitkul, det var verkligen längesen jag skrattade så mycket som igår! Haha, ni är för goa! Emma jag tycker synd om dig, det måste vara lika hemskt som att ha emma-abstinens, outhärdligt!!

2007-01-21 @ 21:15:18
Postat av: Anna the Swan

Så sant så, eller som vår gamle vän Arnold Swartsheneger (ehh hur stavas dt?)sade: "Styrka kommer inte från att vinna. Din kamp utvecklar din styrka. När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp, det är styrka." Vackert Arnold! Det är så han har fixat sin heta kropp!

Du är stark. Fast inte starkare än Arnold :P Men du kanske blir vännen, för du kämpar mer än han nånsin gjort. Se upp för hans vadmuskler bara!

Vi ses imon min lover! Vi har en underbar vecka framför oss! :D

2007-01-21 @ 22:15:19
Postat av: Anonym

Fegis ;D
/ Tax

2007-01-22 @ 11:32:45
Postat av: Cissi

Hej!
Jag heter Cissi, och jag fann din blogg genom Alfons blogg. Jag har suttit här vid min dator och läst lite om dig. Jag kommer nog fortsätta att göra det. Du har liksom fastnat i mitt huvud nu...

2007-01-22 @ 15:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback