Pigg och glad

Blodvärdena var bra idag. Allihop hade pinnat upp en liten bit och nu ligger de över gränserna.
Det är egentligen inte så konstigt, för det onda i munnen har börjat ge med sig. Jag tog de sista medicinerna mot infektionen i munnen idag, och de har hjälpt.
Detta har självklart lett till att jag inte längre behöver leva på vattenmelon, potatismos och näringsdrycker, utan att jag nu faktiskt kan tugga!
Mat ger energi och idag har jag känt mig riktigt pigg!
Nu hoppas jag bara att det skall hålla i sig..
För varje gång jag börjar bli bättre, och känner mig piggare, så vänder det alltid så plötsligt.
Ena dagen är det 2,5 km gång i skogen, nästa dag är det utmattning och smärta.

Jag gillar inte det där. Att det vänder så fort. Jag gillar inte att bli besviken. Och det är just precis det jag blir de dagar då jag planerat och sett fram emot saker som jag sedan inte klarar av att genomföra.
Jag blir så jätteledsen och någonstans känns det som ett litet misslyckande då jag tvingas säga nej till någon eller avstå från något.
Ett poäng till cancern liksom.

Men. Nu är jag pigg och då passar jag på att njuta av det!
Det går ju inte att hela tiden gå och oroa sig och fundera över hur morgondagen kommer bli.
Då blir man ju tillslut knäckt.

En vecka kvar, sedan sätts strålningen mot mjälten igång. Jag ska försöka ta vara på tiden fram tills dess, passa på att försöka ta mig till skolan och träffa kompisar!
Kram till er och Godnatt

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Va glad jag blir när du är så pigg! Hoppas att du är lika pigg idag så att du får en kanondag :) Kram från Pernilla

Postat av: Carro

Du är så himla bra som orkar skriva här och jag vet att du hjälper många människor genom att göra det. Jag tycker att alla som jobbar i vården borde läsa din blogg så att de förstår hur det verkligen känns att vara patient. Fortsätt kämpa, fortsätt orka. En dag kommer du att vara frisk. Många kramar!

2007-04-13 @ 12:31:39
Postat av: Anonym

Hej!

Härligt att höra att du är så pigg.
Passa på och njut av det härliga vädret både du och familjen
Fortsätt kämpa på, snart är det hela över och du kommer fixa strålningen av mjälten också.
Du är så stark
carina

2007-04-13 @ 15:27:50
Postat av: Elisabet Roslund

Skööööönt Johannna!
Glada är vi allihop.
Kram/Elisabet

2007-04-13 @ 15:42:26
Postat av: it-girl

vad skönt att höra att du känner dig lite starkare, hoppas du kan njuta av mycket sol och värme och saker du tycker om att göra innan du ska strålas igen...

på din bild är du väldigt lik hon tjejen som vann idol, minns inte vad hon heter, jo Agnes...kram på dig,

2007-04-14 @ 08:45:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/38
Postat av: Sandra

Kämpa på tjejen!!!

2007-04-14 @ 17:48:43
URL: http://lassewslav.blogg.se
Postat av: Elisabet Roslund

Hoppas att du har fått lite solbränna idag och att du mår riktigt bra. Kram Johanna/Elisabet

2007-04-14 @ 21:53:06
Postat av: Johanna

Kram till er alla!

2007-04-15 @ 16:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback