Lördag

Vi träffade strålningsläkaren i torsdags. Det började med att han var 40 minuter sen så min behandling blev framskjuten.
Jag var på dåligt humör, rastlös och irriterad. Kände inte alls för att behöva sitta inne och vänta på någon som ändå aldrig dök upp då solen lös så fint på utsidan. Men tillslut dök han i alla fall upp och vi pratade. Jag sade vad jag tyckte; att det hela var väldigt dåligt skött och att jag var väldigt besviken.
Han bad om ursäkt och höll med om att vi skulle ha informerats om att de diskuterade huruvida mjälten skulle strålas eller ej. Jag berättade att som 17-åring planerar man en hel del, man ser fram emot saker med glädje och då alla förhoppningar plötsligt slås i spillror, blir man väldigt väldigt besviken.
Han förstod och bad om ursäkt igen.

Det kändes som ett bra möte. Det kändes som om han förstod min besvikelse och jag fick verkligen sagt det jag ville få sagt.
Sedan frågade han vad jag skulle göra nu när jag snart var färdigbehandlad. Så jag berättade; Paris, Hultsfred, Halmstad, Frankrike, Rhodos och ett långt härligt sommarlov.
Då blev han tårögd, kramade om min hand och sa att nog skulle detta gå fint, jag skulle nog komma att må väldigt bra snart.

Det är jag övertygad om att jag kommer göra. Jag kommer må bättre än aldrig förr!
Snart, väldigt snart.

Jag har varit med kompisar, solat, gått långpromenader och tagit det lugnt de senaste dagarna. Så otroligt skönt.
Igår hade vi 18-års fest för en kompis. En överraskningsfest och hon hade inte misstänkt någonting!
Det var en klart minnesvärd kväll.


Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Yes!!!! Johanna
Tårögd blir även jag.
Kram/Elisabet

2007-04-28 @ 15:31:14
Postat av: Emma

Följer din blogg, du är imponerande.
Det kommer bli Paris, Hultsfred, Halmstad, Frankrike, Rhodos, ett långt härligt sommarlov och ännu mer för dig.

Postat av: Tania

Hej Johanna!! Vad det låter positiv och så roligt. Paris, Hultsfred, Halmstad, Frankrike och Rhodos......ett långt härligt avkopplande sommarlov med mängder av olika positiva händelser. Jag är så glad för din skull!!Så enormt skönt för hela din familj! Mitt halsband från barncanserfonden kom häromdagen. Jag tyckte det var fint och symboliserar hoppet om livet på ett fint sätt.Bamsekramar Tania

2007-04-28 @ 18:11:22
URL: http://www.skarvenaset.com
Postat av: Mats Nosstgneb

"Så jag berättade; Paris, Hultsfred, Halmstad, Frankrike, Rhodos och ett långt härligt sommarlov."

Den meningen gjorde mig tårögd. HALMSTAD!

Men Johanna, ligger inte Paris i Frankrike? Hur är det med geografin. Iväg till skolan med dig och plugga lite kartminne. Jag väntar här nere i alla fall. Puss och kram/ Mats & mitt Halmstad.

2007-04-28 @ 18:23:42
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: Caroline Andréasson

Hejsan hanniebabe! tänkte bara meddela att vi spelat cup nu i lundbystrand så om du har tid och ork skulle du ju kunna titta förbi:) du kan åka me dmig om du vill om jag eller tja pappa kör ;) bara att höra av dig. pusspusspuss på dig!

2007-04-28 @ 21:41:50
URL: http://CarolineAndreasson.blogg.se
Postat av: Caroline Andréasson

jo kan säga att vi vann båda matcherna idag med ;) haha

2007-04-28 @ 21:42:19
URL: http://CarolineAndreasson.blogg.se
Postat av: Emma

jag hörde nåt om nån jävligt läcker brud i hindås med kort trendig frisyr, helsnygga kompisar som skulle grilla vid gamla kanotklubben på valborg?har du hennes nummer eller? diggar henne skarpt faktiskt...
eller fan, du kanske bara kan be henne möta mig där?jag fixar spriten och hon sällskapet?
kärlek

2007-04-29 @ 17:44:06
Postat av: Isabell

Joinar er imon, hoppas på en riktigt kul valborg med en av mina älsklingar. Puss hjärtat

2007-04-29 @ 18:20:21
URL: http://annaisabell.blogg.se
Postat av: Elisabet Roslund

Hej Johanna!
Jag vill bara önska dej en underbart sköön valborg.
Tänker jätte mycket på dej.
Kram/Elisabet

2007-04-30 @ 10:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback