Det där med minnet

kastrull


Jag skulle koka vatten. Tänkte äta lite pasta. Så jag vrider på spisen, lägger på locket och går därifrån.

50 minuter senare kommer jag på att vattnet kokar nog nu.
Jag går ut i köket och möts av ett svart lock och en äcklig lukt. I kastrullen finns inte en enda droppe vatten kvar. Nu kikar istället ett tjockt lager av någonting som liknar en svart gegga upp emot mig ifrån kastrullens botten.

Ojdå, tänker jag och börjar skratta.
Så ställer jag kastrullen på trappan och tar en bit melon istället.
Jag gillar melon, det är så enkelt att tillaga!

Så skall jag ringa mamma. På mobilen. Men i samma stund som den första signalen går fram i örat på mig börjar min mobil på skrivbordet att ringa. Typiskt, tänker jag och plockar upp den.
HEM, står det på displayen.
Men vafan? Jag använder ju hemtelefonen!
Aha
, jag ringde visst lite fel.
Jag ringde visst till mig själv.

Och jag som trodde minnet börjat komma tillbaka!
Icke!
Jag litar knappt på mig själv, hjärnan är fortfarande ganska trög. Jag antar att det kommer tillbaka, sakta men säkert kommer jag förhoppningsvis få närminnet tillbaka!
Tills dess funkar en bläckpenna i fickan som nödlösning, då kan jag skriva upp de viktigaste sakerna på handen.

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Ja du Johanna, Du kommer ju inte att ha några problem med att bli gammal. Du har redan vant dej vid det som andra upplever som jobbigt. Fast jag tror inte det är så farligt, du får lite glada skratt emellanåt bara, och vi med!
Kram/Elisabet

2007-04-18 @ 20:07:39
Postat av: Eva

Kan verkligen se dig framför mig, en aning förvånad! :D Du lyckas då med det mesta snygging! Älskar dig!

2007-04-18 @ 20:26:42
Postat av: swan

:D du är underbar <3

2007-04-18 @ 20:40:44
Postat av: Mats Nosstgneb

Jag kan inte låta bli att skratta när jag läser inlägget. Förstår att det måste vara lite läskigt för dig men du kan snart skratta åt det. Det har du redan bevisat.

Om du kommer till Halmstad så skall du få något att minnas för livet. Eller så får du minnas då något du inte minns. En kratefylla kanske. Jag väntar med spänning. Pussar/ Mats

Postat av: Mamma

Tur att både pappa och Nisse jobbar på brandkåren! För några bränder vill vi inte ha, hanna!Håll dig till vattenmelon....

2007-04-18 @ 20:57:02
Postat av: Nisse

Aja baja! Håller med mamma. Håll dig till vattenmelon. Jag kan komma med en låda om du bara lovar att inte elda upp huset.
Borde det inte börjat tjuta i nån brandvarnare tänker jag...
Dax för Jeppe att kolla batteriet.
Jag ringde oxå mig själv häromdagen men nu vet vi ju båda att det är då man får bäst svar...

2007-04-18 @ 21:24:59
Postat av: Malin

Huh .. :S Jag glömde plattången på idag när jag gick hemifrån och det luktade bränt i hela huset när jag kom hem några timmar senare. Tur att jag kom hem till ett hus alls! Men jag har inget att skylla mitt dåliga minne på .. :)
Du skriver så man skrattar Johanna. Underbart!

2007-04-18 @ 22:10:24
URL: http://platyrhynchos.blogg.se
Postat av: josefin

Hej!
Ville bara skriva att jag hejjar på dig!
Mvh Josefin

2007-04-18 @ 22:18:09
Postat av: Thildoos

hehe, va söt du är baby :D

2007-04-19 @ 20:28:50
URL: http://matildaolsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback