Att vara ensam eller känna sig ensam

Det är en väldig skillnad på att vara ensam och på att känna sig ensam.
Det tycker åtminstone jag.

För jag kan ibland vara ensam hemma med endast hunden till sällskap.
Jag sätter mig vid datorn och läser hälsningar jag fått här på bloggen.
Jag sprätter upp ett kuvert adresserat till mig.
Jag läser ett mail eller ett sms.
Och plötsligt spelar det ingen roll att det bara är radions ljud som bryter tystnaden i huset. För plötsligt känner jag mig istället för ensam, omringad av värme och omtänksamma människor.
Jag inser att jag egentligen aldrig behöver känna mig ensam.
För jag vet att det alltid finns någon som ställer upp.
Det finns alltid någon som orkar torka några tårar.
Det finns alltid någon som ställer upp och ger den där behövande kramen.
Men framförallt finns det alltid någon som kan dela några skrattande minuter med mig.
Det finns alltid någon att dela både sorg och glädje med.
Det är en otrolig trygghet, en otrolig tröst och en enorm tacksamhet.

Kommentarer
Postat av: Malin

Så sant det där var. Också för mig.
Jag har ett stort behov av att vara ensam, för att pausa och hämta andan då och då. Men att känna sig ensam är aldrig något positivt.
Du är så duktig på att skriva. Jag läser varje dag och känner med dig både när det är sorg och uppgivenhet och när det är glädje eller eftertänksamhet. Hoppas i fortsättningen att dina inlägg med små guldkorn av livskvalitet kommer att dominera.
Kram!

Postat av: Sarah

Svarar här istället!
Japp, en border vid namnet Edgar, men han bor numera hos min mammas ex (lillasysters pappa) eftersom det var han som hade intresset! Men han krävde också en massa motion och uppmärksamhet, men sååå charmig och gullig! Brukar låna honom ibland :)

London var underbart, kom hem inatt!

2007-04-17 @ 21:58:43
URL: http://pure.blogg.se
Postat av: Natha

Tycker om din blogg. Får en att uppskatta allt man har, hoppas du tar det på rätt sätt och förstår vad jag menar. Kämpa på och fortsätt att le som på bilden- de klär dig:D

2007-04-18 @ 12:42:59
URL: http://nathabee.blogg.se
Postat av: it-girl

du verkar så smart, så insiktsfull, inte många 18-åringar som är det...ensamhet är både av godo och ondo, men jag förstår hur du menar. självvalt s är ensamheten bra men annars är det mindre bra....läser din blogg varje dag, tänker på dig, många kramar/ eleonore

2007-04-18 @ 13:24:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/38
Postat av: Mari

Jag vet precis hur du menar. Jag tycker också det är skillnad på att vara ensam å känna sig ensam..

Att vara ensam kan vara skönt, man kan njuta av lugnet. Men att känna sig ensam, det är mer negativt..

Hund.. jag vill oxå ha hund! :-D
Söt liten Otto du har :-)

Massa goa kramar

2007-04-18 @ 14:23:14
URL: http://modigh.webblogg.se
Postat av: Thildoos

tack för att du kom och firade min födelsedag! (L) =)

2007-04-18 @ 15:17:07
URL: http://matildaolsson.webblogg.se/
Postat av: Mats Nosstgneb

Vad förbannat vad glad jag blev för din skull nu. VG i matte C. Det är fan som att hoppa 8 meter i längdhopp. GRATTIS. Och du, måndagsklubb, skit i det. Jag tror jag har kommit in på något riktigt illa. Detta är inte bra för kroppen, inte ens själen.

En ungdomskamping, kan det vara Karlstorps camping du menar? Ett djävla liv ska det vara där i alla fall. Vet inte om JAG hade vågat mig dit. Fast det kanske bara är på midsommar som det är sådär förbannat stökigt som det står i tidningen.

Något hittar ni, det lovar jag. Varför inte lyxa till det genom att ta in på hotell? Ok, det är säkert svindyrt och onödigt. Dumt förslag. Puss puss hej/ Mtas

2007-04-18 @ 17:33:53
URL: http://myshit.blogg.se/today

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback