Sommar

Hej!

Hoppas ni mår bra. Det gör jag. Har jobbat i sex veckor nu. På posten. Men imorgon är min sista dag och det är jag evigt tacksam för. Jobbet blev rätt mycket tuffare än jag trodde det skulle bli och jag har varit rätt less på det. Dock har de sista veckorna, då jag äntligen börjat lära mig vilken låda som är vilken, varit ganska bra. Dessutom trivdes jag med mina arbetskamrater!

Jag har hittills haft en väldigt bra sommar. Den har gått fort. Som vanligt. Om man bortser från jobbet så har jag hittat på en hel del roliga saker, så jag är riktigt nöjd.

I början av veckan gjorde vi en undersökning och såg så att alla tumörerna fortfarande höll sig borta och det var inga förändringar! Underbart. Jag tog en sväng akuten för några veckor sedan då man misstänkte att jag fått hjärnhinneinflammation. Aldrig haft så ont i huvudet! Helt fruktansvärt faktiskt. Dock kom doktorn aldrig på vad det var för något, mer än att jag hade en infektion i kroppen. Jag vilade några dagar och sedan var allt bra igen.

Jag försöker leva mitt liv bäst jag bara kan. Planerar och drömmer, vill åka hit och dit och dit igen. Det finns så mycket jag vill göra! Egentligen är det bara pengar och skolan som sätter stopp för mina storartade planer, så jag har insett att jag måste ha tålamod och försöka klara av detta sista året i skolan innan jag lämnar Sverige någon längre period.

Att börja skolan igen känns både tungt och bra. Jag skall som sagt gå ett "fjärde år" eftersom jag missade en del under tiden jag behandlades för cancern. Det är tungt eftersom ingen av mina gamla klasskamrater kommer gå bredvid mig i korridoren detta år. Det känns tungt för att mina vänner istället för att skatta med mig i skolan, kommer jobba ihop pengar som jag också hade behövt till framtida resor. Bra känns det för att jag faktiskt är ganska motiverad. Jag kan vara väldigt ambitös om jag vill, och just nu vill jag verkligen. Det skall bli kul att lära sig franska!

Vi får se hur det blir med jobb och sånt. Jag vet än så länge ingenting vad gäller mitt schema i skolan. Syon skall jag träffa näst, nästa onsdag för ett möte då vi förhoppningsvis kan planera allt i schema- och kursväg. Jag kan bara hålla tummarna och hoppas på att jag åtminstone får några dagar ledigt för att kunna jobba på.

Hoppas allt är bra med er! Skriver snart igen. Kram! / Johanna

(några härliga sommarbilder också).


Kentkonserten i slottskogen var underbar. Så även vädret!


Vi har haft några riktigt fina dagar och grillkvällar på underbara balkongen...


.. och även vid sjön!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Vilken gnista du har Johanna, den sättter fart och gör verklighet av dina planer, du kommer att få känna glädje och värme i det du gör!

Kram/Elisabet

2008-08-10 @ 11:11:24
Postat av: Malin

Ooh, så du var också på kentkonsert. :) Den var ju något av det bästa någonsin .. så galet härlig stämning!

Lycka till nu med det här sista året, det kommer gå fort och sedan är du fri att resa och uppleva och upptäcka!

KRAM

Postat av: Moa

lycka till med det sista året! kan förstå att det känns jobbigt, har en kompis som gick om trean istället för att gå ett fjärde år (han blev utbränd på hösten i trean och missade för mycket) och han tyckte det var väldigt jobbigt ett tag iallafall men hittade kompisar i sin nya klass också. grejen där var väl också att han har en tvillingbror som han alltid varit bättre i skolan än, och nu gick brorsan ut ett år tidigare än honom... dom skulle tagit studenten samma dag egentligen.



hoppas det går bra för dig och skönt att tumörerna håller sig där dom ska vara, dvs långt bort. kram

2008-08-31 @ 19:36:00
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback