Tre timmar är för lite

Första lektionen bestod av intervall träning, vilket bland annat innebar att springa i trappor. Jag tycker det är jättekul att springa i trappor! Bra träning, jobbigt och roligt. Jag flåsade, leende runt den där banan ett tag, inte allt för länge med tanke på doktorns varningar, men tillräckligt för att åtminstone bli lite trött.
Men klantig som jag är, råkar jag på något konstigt sätt dra foten i stentrappan med all världens kraft. Det kändes som om en häst ställt sig på foten. Det gjorde verkligen så jävla ont.
Men jag sprang på lite till, för det är kul att träna och det är inte riktigt min stil att gå och sätta mig för att jag råkat få ont i foten.
Dock kunde jag inte springa särskilt länge. Så jag gömde mig i omklädningsrummet och satt där och surade resten av lektionen. Det pulserar fortfarande i hela foten.

Sedan hade jag körlektion. "Och så kör du Johanna", säger körläraren när vi närmar oss en rondell. "Mmmm" säger jag och bromsar.
Vilket självklart resulterar i att jag nästan kör in i en blå Saab. Föraren blängde ilsket på mig. Jag log och vinkade tillbaka.

Så går det när man har sovit tre timmar natten innan.

Kommentarer
Postat av: Emma aka KUNGEN

älskade vännen, du vet väl att sova, det kan man göra när man är död?och det är ett jävla tag kvar tills dess!kärlek min lilla puttefnask:)ps helgen?

2007-11-05 @ 22:35:08
Postat av: MATZI

EMMA! Du och Johanna ska hit i helgen, ni har liksom glömt lite saker här och jag hittar inte till posten ^^ Ni är bäst! Pusspuss hej/ Matamaz

Postat av: johanna

emma - RING MIG!

2007-11-06 @ 17:30:04
Postat av: Olof

Hej!
Var tvungen att göra ett inlägg då jag blev så positivt berörd av din blogg.
Jag är en kille på 22 år som har haft samma cancertyp som du. För mig satt det i bröstet och vid armhålan. Lagom till studenten blev jag klar med cellgifter och strålning. det måste vara ca 2,5 år sen nu. Jag får många positiva och negativa minnen av att läsa din kamp. Det vände sig nästan i magen fortfarande när jag såg cellgiftspåsen. Man blir också lycklig av att läsa om din resa, många fina minnen som också gör sig påminda. Mitt liv som sådant är annars långt från den tiden nu. Jag läser för närvarande till Polis och är lyckligare än på många år. Så det är bara att blicka framåt, och låta alla dina erfarenheter stärka dig. Vilket jag vet att de kommer att göra.

Lycka till med allt!

2007-11-06 @ 19:12:59
Postat av: Sandra

Måste bara säga hur tagen jag blir av din blogg, vilken otroligt stark tjej du är! Låter på ditt skrivande som att du klarar det här galant, var stolt över dig själv, fruktansvärt stolt ska du vara!

2007-11-07 @ 21:56:05
URL: http://sandravictoria.blogg.se
Postat av: Christina69

Härlig inställning med din körlektion, jag har skrattat gott åt det flera gånger!

Kram Christina

2007-11-18 @ 17:39:00
URL: http://christina69.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback