Livet går vidare

Jag tycker att mitt liv rullar på rätt bra för tillfället. Jag orkar gå i skolan och trots att jag är vääldigt skoltrött så orkar jag i alla fall rent fysiskt gå dit. Jag har lätt för att stressa upp mig över småsaker, men jag försöker verkligen att ta det lugnt och andas. Jag försöker tänka att det mesta löser sig i vilket fall som helst, bara man tar det lugnt.

Ibland kan jag bli förvånad över hur "vanligt" mitt liv plötsligt har blivit. Så jäkla annorlunda från hur det var för ett år sedan. Jag håller på att skriva min bok nu. Jag går igenom alla gamla texter och tankar en gång till och det är både jobbigt och roligt på samma gång.

Livet kretsar främst runt skola, bilkörning och kompisar. På helgerna har jag roligt. På vardagarna kämpar jag med det "tråkiga". För ett år sedan var det liksom ingen skillnad. Det spelade ingen roll om det var lördag- eller onsdagkväll, jag orkade ändå inte göra någonting annat än vila.

Det känns bra att livet går vidare. Det känns bra att jag har börjat kunna handskas med de flesta "jobbiga tankar" och nu kan vända dem till positiva eller helt enkelt strunta i dem.

Däremot saknar jag att skriva blogg. Jag tyckte det var riktigt roligt att ha något att skriva om, trots att det var cancer, haha. Men nu vet jag inte vad jag ska skriva om, så då blir det inget alls istället.

Nu skall jag till mormor!
Kram

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Jag saknar också din blogg Johanna men å andra sidan är jag så glad för att jag förstår att du nu inte har tid. Ditt liv har kommit in i det vanliga livet, det som vi alla ville ge dej kraft att komma till och där är du nu idag. Såååå Skönt Johanna!
Kram/Elisabet
hälsa mormor!

2007-11-13 @ 19:56:35
Postat av: Dennis

Du har verkligen imponerat på mig!

Postat av: Carro

Hej Johanna! Tack för en kul kväll ifredag, var verkligen trevligt att äntligen få träffa dig :) Hoppas vi gör om det snart igen elelr att du kommer och häsar på oss i österrike! puss

2007-11-15 @ 11:51:44
Postat av: Mats Bengtsson

Och visst är det underbart? Livet går vidare med destination: Halmstad! c u soon

2007-11-17 @ 10:39:53
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: [email protected]

Det är kul att läsa din blogg. Kanske ändå roligare nu när den är mer positiv. Sluta aldrig skriva Johanna.

Med vänliga hälsningar

Mimmi

2007-11-19 @ 11:17:16
Postat av: Linda

Jag är inte den typen som surfar runt på okända bloggar och jag hamnade nog på din för att jag letade på "förkylningsblåsor" på google. Det var med andra ord en slump. Men jag har läst mig igenom stora delar av det du skrivit och jag sitter nu här med gåshud, tårar rinnandes på mina kinder och samtidigt ett stort leende. Du skriver så det berör, du har en styrka som känns i varje inlägg, trots att de är tunga. Jag finner inte ord för att beskriva hur berörd jag är!
Lycka till! Många kramar

2007-11-20 @ 23:58:29
URL: http://kamp.blogg.se
Postat av: hanna

ojoj, du har nog inte hafft de lätt! hoppas att boken publiceras! =)

2007-11-22 @ 15:51:02
URL: http://hannakoskitalo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback