Mormor fyller år!

Söv mig.
Jag är så trött att jag knappt hänger ihop längre. Ögonlocken dras neråt och kroppen vill bara vila.
Tråkigt,  säger hjärnan som vill ut på nya äventyr.

Frustrerande det där. Då kroppen och hjärnan inte vill desamma. Jag vill inte bara vara hemma och vila, jag vill göra roliga saker!
Har bara inte riktigt kommit underfull med vart ifrån jag ska hämta den kraft som krävs..

Idag var näst sista strålbehandlingen!!  Jag var på gott humör och det kändes faktiskt rätt bra att vara där.
Tills den där kärringen kom.
Ursäkta språket, men en av sköterskorna på mitt behandlingsrum förtjänar faktiskt en fet smäll.
Det var inte långt ifrån att hon fick det idag heller. Det är bara det att när jag blir sådär skitförbannad som jag blir ibland, kan jag inte prata utan att börja gråta. Så jag kunde inte säga nått idag heller. Jag knep ihop munnen och blängde argt på henne.
Känslokall surkärring är vad hon är.

Nu lämnar vi det, hon är säkert jättetrevlig mot alla utom mig.
Idag har mormor fyllt år! Så jag har varit borta hos henne flera gånger, hon fick en liten tavla som jag målat, en bild på henne och mig. Jag tror hon blev glad.
Jag har målat en hel del.. Innan jag blev sjuk blev det en hel del teckningar och tavlor, jag tyckte verkligen det var kul. Men nu.. Nej, jag vet inte, inspirationen är borta och jag blir aldrig nöjd.
Det blir nog bättre snart! Solen skiner och jag somnar nästan varenda dag i solen, det är så skönt, jag är så trött..

Kommentarer
Postat av: Jonas från Jönköping

Sista behandlingen imon! Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitt va glad jag är för din skull! Hoppas verkligen att det ska gå framåt för dej nu! I helgen ska jag dra till din hemstad och göra den osäker ;) Hoppas du får en riktigt trevlig helg nu där du kan slappna av utan att behöva tänka på nån kommande behandling. Många stora pussar & kramar! Ta hand om dej! /Jonas

2007-05-03 @ 23:48:24
Postat av: Elisabet Roslund

Tro och Hopp är jätte viktiga ord för dej nu Johanna, och...........Kärlek är ju inte fel det heller. Vi är många som håller tummarna för att allt ska slå in för dej.
God natt och Sov gott
Kram/Elisabet

2007-05-04 @ 00:09:19
Postat av: Sabina

Ja, en mormor är nog något av det finaste man kan ha. Jag är så glad att jag har min, jag är så glad att du har din och jag är framför allt glad att hon har dig. Jag är så himla glad och lycklig och jag-vet-inte-vad just nu. Det är 4 maj och din behandling slutar. Johanna, det är över! Alla eländiga dagar med illamående, biverkningar, tabletter, strålning, cancer, hopplöshet och sjukdom - de är över nu. Du har vunnit!
Jag vet att du har långt kvar och att det tar tid för kroppen att återhämta sig, men varje dag kommer bli lättare nu. Alla de stunder då du berättat hur lycklig du varit för att du orkar göra något du inte kunnat göra de senaste månaderna (ta en promenad, träffa vänner, öppna ett juicepaket, äta mat mm) kommer du få uppleva varje dag nu. Varje dag kommer någonting komma tillbaka till dig. Lyckoattackerna kommer bombardera dig. Var beredd!
Och nu kommer jag kanske göra dig arg men jag är glad över att de strålade din mjälte också och att det fick ta lite längre tid. Faktiskt. Jag är verkligen glad över att du var tvungen att uthärda ytterligare några veckor. Jag tror inte du skulle orka med att cancern återkommer och behöva gå igenom allt det här igen. Jag tror att du hellre väljer ett par extra veckor med strålning än en andra åttamånadersbehandling (så kommer du i alla fall tänka om några månader). Risken för att cancen skulle återkomma är extremt mycket mindre nu. Det är självklart att du kommer oroa dig ändå den kommande tiden, nu när du inte har dina täta undersökningar och när läkarna inte håller cancern under kontroll. Men du, Johanna, nu har de gjort allt. Den sista strålningen mot mjälten var för din skull; för att minimera riskerna; för att du inte ska behöva känna efter förstorade lymfknutor varje dag och vara orolig över att cancern återkommit. De har gjort allt nu. De är färdiga.
Johanna, du lever!

Postat av: Mats och ingen annan Bengtsson

GRATTIS JOHANNA! Jag saknar ord för att beskriva den lyckan jag känner för din skull. Detta är stort. Större än störst.

Ikväll ska jag grilla och häva öl i mängder, för jag är trotts allt en ölmänniska. Jag ska tänka att du sitter där bredvid mig och också dricker öl/cider. Det är en stor dag idag. Det är din dag Johanna. Grattispussar och grattiskramar från din vän Mats.

2007-05-04 @ 10:34:12
URL: http://myshit.blogg.se/today

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback