Strålningen ändrad

Nu är strålningen ändrad, nya planer.
Tanken var att den skulle startats vecka 14, nu blir det måndag vecka 13 istället. De ringde från Sahlgrenska igår och sade att de helst skulle vilja starta tidigare, för påsken ligger så dumt i år. Påsken innebär nämligen fyra dagars uppehåll, vilket tydligen inte skulle vara bra så tidigt i behandlingen.
Egentligen skulle vår familj till fjällen vecka 13. Vi har fått låna en stuga genom Barncancerföreningen i Stöten och hade planerat att åka dit tillsammans, förutsatt jag mådde okej. Nu blir det inte så, pappa och bröderna åker antagligen själva. Fast jag fick välja själv, de sa att om jag verkligen ville till fjällen så skulle jag åka.
Jag bestämde mig för att inte åka. För om jag börjar med strålningen en vecka tidigare betyder det också att det är en vecka mindre kvar på alltihop. Och det är något som lockar mer än fjällen just nu. Jag skulle aldrig kunna åka några skidor ändå, det hade bara varit väldigt skönt att få vara i fjällen och inte hemma för ett tag.
Men nu har jag valt, och det känns väldigt, väldigt bra.
Imorgon åker vi till JK för att planera och förbereda inför strålningen.

Kommentarer
Postat av: Mari

Det var nog ett bra val, att välja å bli frisk snabbare än å ta en semester som du antagligen inte kan njuta av till fullo ändå :-/ Hoppas nu att du blir frisk snabbare oxå :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback