Positivt resultat!

Alla tumörer har fortsatt krympa!! Wiihoo!
De tumörer jag haft i mjälten (jag förstod först idag att jag haft flera stycken där) är helt borta!
Så nu behöver jag inte strålas över mjälten. GÖTT

Läkaren sade att alla tumörer har minskat precis så som man kunnat förvänta sig och nu skall strålningen ta bort de sista av dem. Jag kommer dock alltid att ha kvar ärr efter dem, och varje gång jag blir förkyld kommer mina lymfkörtlar att svullna, vilket är fullt naturligt, men det kommer också påverka framtida utvärderingar. För om jag till exempel är förkyld vid en utvärdering kommer detta synas på röntgenbilderna eftersom körtlarna kommer vara förstorade, men då kommer man diskutera och titta extra noga så att det verkligen bara är naturligt svullna och att tumörerna inte börjat växa igen.

Mina värden är ganska låga, vilket jag förstått eftersom jag blöder och har flera blåsor och sår i munnen, men om jag går under 100 i HB måste jag få blod och ligga inne. Går neutrofila under 0,5 måste jag också ligga inne, idag ligger jag på gränsen i båda fallen. För strålningen får inte stoppas, den kommer jag få oavsett hur jag mår.

Nu känner jag mig i alla fall mer uppåt än tidigare idag. Jag var ganska nere så jag gick ut på promenad, det brukar göra mig på bättre humör, och så även idag. Dessutom gick jag 2,5 KM!! HELA ELLJUSSPÅRET!
Framsteg säger jag bara! Jag är jätteglad. Och lite småstolt. Jag kände mig rätt frisk där jag spatserade fram med en puls på 120 och lårmuskler som värkte av (både förvåning) och ansträngning. Det var superskönt.
Nu skall jag käka middag med familjen och sedan träffa en kompis! Det blir inte så ofta nu. Som jag träffar kompisar menar jag, men både idag och imorgon skall jag göra det, åh så roligt!
Trevlig helg och stor kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gött Johanna!

2007-03-23 @ 19:00:55
Postat av: Åsa

Ännu en "beundrare" som har läst din blogg ett tag. Vill bara säga att du skriver så fantastiskt och är så beundransvärt stark. Det glädjer mig att du är på väg i rätt rikting, forsätt kämpa. :)
Kram/Åsa

Postat av: Elisabet Roslund

Hej Johanna
Måste bara tala om att jag är så glad när jag förstår hur bra det ser ut och hur glad du är nu!
Johoooo!!!!
Ha en superbra helg
Kram/Elisabet

2007-03-23 @ 19:07:20
Postat av: Anette

Hej, jag läser din blogg dels för att du berör mig och jag hejar på dig och är full av förundran över vilken fin tjej du är. Men jag läser också för att du har en så fantastisk hand med språket att det är ett nöje att läsa bara av den anledningen (det är självklart inget nöje att läsa innehållet när du inte känner dig bra eller om de hemska saker du får gå igenom). Du är verkligen duktig författare!

2007-03-23 @ 20:18:16
Postat av: Anette

Sen vill jag önska dig en bra helg!

2007-03-23 @ 20:19:07
Postat av: Tania

Johanna, så jätte.... super.... enormt... roligt!! det var...... det bästa...... jag kunde få till!Mn ja är sååå glad!!BAAAAMMMMSSEEEEKRRRAMMMMMMMMMAR Sov gott!!!!! Jag är såååååå glad för din skull!Kramiz Tania

2007-03-23 @ 20:19:49
URL: http://www.skarvenaset.com
Postat av: Sabina

Har du fått några järntillskott eller råd av en dietist för hur du ska få upp ditt Hb-värde? Jag har ganska rejäla problem med maten, så mitt Hb brukade också ligga runt 100 förut. Senast jag kollade hade jag 118. Jag fick det att stiga igen tack vare blodpudding och Duroferon. Det fungerade verkligen för mig - snabbt dessutom. Det varierar visserligen från person till person vad som fungerar eller ej, men det kanske är värt ett försök. Får du kombinera Duroferon med din behandling? Annars rekommenderar jag verkligen blodpudding. Jag vet att vissa människor verkligen avskyr blodpudding. Jag hade varit vegetarian i sex år samt haft ätstörningar i fyra år när jag började trycka i mig den där blodpuddingen för att få upp mitt Hb-värde. Det smakar inte gott, jag vet att det kan vara svårt men oj vad skönt det är när man faktiskt känner krafterna komma tillbaka! Järnbrist gör en så matt.

Jag tror på dig!

2007-03-23 @ 20:49:07
URL: http://sabina0513.blogg.se
Postat av: Tax

Jag ställer mig upp o applåderar 2,5km 120 i puls va härligt.
- lite småstolt säger du
va inte så blyg :)
GRYMT STOLT, skullere va, tycker jag!

/ Trevlig helg Tax

2007-03-23 @ 22:42:05
Postat av: Johanna

Elisabet, Annette och Tania, tack så hemskt mycket för era så underbara hälsningar, jag blir såå glad! Anonym med, Gött är det rätta ordet!!
Tax, haha ja okejdå - jag är grymt stolt! hihi, kul att höra från dig igen =) Ha de så bra

2007-03-24 @ 00:18:29
Postat av: Thildoos

du är bäst!
va skönt att höra din röst förut, hade nästan glömt av den! :)
(L)

2007-03-24 @ 14:56:09
URL: http://matildaolsson.webblogg.se/
Postat av: Mats Bengtsson

jag är verkligen skitglad för din skull =D grattis vännen.

I sommar ska vi (tycker jag) glassa på Tylösand, fylla kroppen med rusdrycker på någon pub och bara vara skitglada för att du har vunnit kriget. Vi får planera det bättre när det närmar sig på riktigt. Jag känner verkligen hur sommaren är på väg. Hoppas att vi ses och kan fira segern.

Pussar & Kramar till dig från mig/ Mats

2007-03-24 @ 15:28:04
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: Linda

Åh vad glad jag blir för din skull då jag läser om dina framsteg! Önskar och håller tummarna att det fortsätter såhär nu! Hoppas att du får en underbar helg med dina vänner! :) Stor kram

2007-03-24 @ 15:41:16
URL: http://lindab.blogg.se
Postat av: Sandra

Johanna vad kul det var att se dig förut! Har verkligen saknat dig så mycket och ser fram emot påsklovet då jag hoppas vi ses mycket! Är så glad för att allt äntligen är på rätt väg. Jag tänker på dig!

2007-03-24 @ 20:41:32
Postat av: Elisabet Roslund

Go´ morron Johanna!!!!Hoppas, hoppas, hoppas att allt är så bra det kan vara. Tääänker på dej
Kram/Elisabet

2007-03-25 @ 10:34:03
Postat av: Mari

Heej gumman! Vilken glädje å läsa att tumörerna krympt!! :-D Det är ju verkligen kanon!! Såå skönt med bekräftelse på att det går på rätt håll!

Jag köpte ett te i hälsokostbutiken som heter Bed Time, me det ska finnas något som heter Sleepy Time med. Det skiljer sig nog från olika hälsokoster. Har inte provat det än men ska göra det ikväll. Så får vi se om det är att rekomendera ;-)

Hoppas du har en skön helg, vi har sol här å om du har det med så hoppas jag att du njuter av den!

Massa kramar!

2007-03-25 @ 11:20:39
URL: http://modigh.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback