Lättare

Det senaste dygnet har jag både kunnat äta och sova! Åtminstone lite.
Det mesta känns ganska mycket lättare just nu! Det var skönt att jag tog beslutet att ta ett uppehåll från skolan, koncentrera mig på att vila och samla kraft istället för att stressa upp mig för en massa inlämningar. Aptiten är också bättre, vilket gör stor skillnad. Jag äter inga mängder, men det är stor skillnad från de små melonbitar mitt dagliga matintag bestod av för några dagar sedan. Äter man så får man energi, och det har jag nu! Idag orkade jag till och med hänga med mamma och mormor ut en sväng, det var riktigt skönt att komma utanför huset för första gången på över en vecka.
Ja, det är helt enkelt lättare. Det går mot ljusare tider, det känner jag på mig, bara 5 dagar kvar med tabletter!!

Kommentarer
Postat av: Malin i Göteborg

Hela min dag blir bättre när du har skrivit såhär positivt.
Du har en sådan enorm vilja och kraft och ett sådant mod!
Du är min idol.

2007-03-10 @ 15:47:05
Postat av: Anna

Skönt!
Och snart kommer viii. I räserfart!
Kram

Postat av: Sarah

Skönt att höra :) Njut nu riktigt av tiden och våren som är på ingång, ikväll är det ju melodifestival också som kanske piggar upp dig lite :)
Kram

2007-03-10 @ 16:10:24
URL: http://pure.blogg.se
Postat av: Sabina

Tänk att det du skriver kan förgylla dagen även för människor som inte känner dig. Jag blev så himla glad över att läsa ditt inlägg. Jag är så glad för din skull.

Kämpa nu, sista biten. Jag har aldrig trott på en människa så mycket som jag tror på dig.

2007-03-10 @ 16:44:20
URL: http://sabina0513.blogg.se
Postat av: Fanny

Åh, jag blir så glad! Kommer ihåg den sommaren, då det alltid var vi fyra, du, jag, Sandra och Helen. Vi hade vart nere och köpt chips o glass för att sedan lägga oss på den lilla hoppbacken. Helen spottade ut vatten och fick det i sitt egna ansikte, vi vek oss av skratt! Eller när vi hoppade och byggde hinder med dina kaniner, eller när vi badade i sjön med surfingbrädan och när vi tältade på din gräsmatta, eller när vi var i lag och spionerade på varandra i skogen. Utan dig hade inte min sommar varit någonting! Jag älskar verkligen dig min Hannis, du är bäst!

2007-03-10 @ 18:03:20
Postat av: Tania

Så roligt att du har fått lite matlust.Att kunna sova är naturligtvis en energiklick! Då kommer kraften till dig sakta smygande men ändå. Försöka att orka ut lite i frisk luften det ska ju bli bra väder. Det ger dig ju också mera livskraft.Kram Tania

2007-03-11 @ 07:51:29
URL: http://www.skarvenaset.com
Postat av: Mats Bengtsson

Lika skönt som vanligt att höra att det går bra för dig. Jag ler när jag läser som vanligt. Idag skrev jag en kort blogg. Om du har sådär übertråkigt som man bara kan ha när man ligger hemma så kanske du kan läsa en snutt och skrätta åt mig.

Tror till och med att jag skrev en rad eller två som handlade om dig. Hoppas det är ok. Du får läsa och bestämma själv. Inga namn, bara en mening med ord och en tanke på dig. Jag är så glad och jag vill bara dela med mig av min glädje till dig. Puss och Kram Johanna. Kanske ses vi en dag i sommar.

2007-03-11 @ 14:07:52
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: Elisabet Roslund

KRAAAAAM Johanna!!!Det känns som om våren kommit på riktigt nu. Snart grönskar det och sommaren och en frisk Johanna är det vi väntar på. Snart Johanna, väldigt snart lyser solen starkt och du med den./Elisabet

2007-03-11 @ 15:27:39
Postat av: Nettan i Skåne

Vilken kämpe du är tjejen! Följer din kamp och jag beundrar dig verkligen! Tack för du delar med dig! Kramar från mig.

2007-03-11 @ 19:08:36
Postat av: Helen

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag vill att du ska veta att jag tänker på dig väldigt ofta, och jag bryr mig verkligen! Det är inte långt kvar nu, Inte långt kvar alls! Även om vi inte ses speciellt ofta, så är du endå nära hjärtat, kära kusin. Du är beundransvärd. /Lillkussen.

(sen måste jag bara säga att fannys kommentar fick mig att le stort)

2007-03-12 @ 00:04:43
Postat av: Mari

Åh så härligt att läsa! :-D Så skönt att du piggnat till såhär å hoppas verkligen det fortsätter i samma takt nu :-) Vårsolen tittar fram å ökar motivationen nåt så otroligt. Så skönt att du kunde ta promenad å allt. Du gör verkligen rätt i å lägga skolan åt sidan, koncentrera dig på det som är viktigast. Nämligen DU! :-)

Många kramar från ett soligt Skåne :-)

2007-03-12 @ 13:43:31
URL: http://modigh.webblogg.se
Postat av: Elisabet Roslund

Hoppas, Hoppas att du har det jättebra Johanna!Tänker på Dej!
Kraaam/Elisabet

2007-03-12 @ 15:12:40
Postat av: Johanna

Nu är jag nyss hemkommen och det värmer så att gå in här och läsa, tack för alla era fina kommentarer, ni är så snälla!!

2007-03-12 @ 16:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback