Långa dagar på sjukhuset

Och allt som var så bra! i lördags var jag så pigg, glad över att få träffa kompisarna igen, kunna äta ordentligt och komma ut från huset! Men då kompisarna gått slog allt ner som en blixt. Helt plötsligt sved de så mycket i halsen att jag inte kunde svälja, det blev svårt att andas, jag fick jätteont vid minsta beröring i hela överkroppen och smärtan i lederna gjorde att det svartnade för ögonen.
Skit, tänkte jag, jävla skit.

Så vi fick helt enkelt åka in. Eftersom liten lillebror har haft influensa misstänkte de ganska snabbt att även jag fått de, så vi flyttades till infektion. Det var ett stort gult rum som luktade illa, hade slussystem och som man bara kom ut ifrån genom en ytterdörr.
Jag var ganska säker på att jag inte hade influensa.
En massa morfin, dropp och andra mediciner har lett till att jag inte kommer ihåg så mycket, jag sov mest hela tiden.

Men nu är vi i alla fall hemma igen. Det är väldigt skönt, lite nya mediciner och förebyggande mot influensan som aldrig konstaterades. 
Det är inte så farligt ändå, krafterna är helt slut och aptiten är som bortblåst igen, men solen lyser och mamma körde mig i rullstolen till apoteket förut, så satt jag utanför och väntade. I solen. Det var faktiskt helt underbart, jag blev alldeles varm om kinderna och jag hittade precis några nya fräknar, haha!

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Mer sol och mera fräknar!!!!!Snart, snart är du helt frisk Johanna.
Kram/Elisabet

2007-03-12 @ 18:32:03
Postat av: Mats Bengtsson

Jag som trodde att min dag var fördjävlig. Har grävt upp växter i, vad som kändes som, en evighet. Men jag sitter ju inte i rullstol så jag klagar inte. Och visst värmed solen, så länge jag inte tänkte på mina genomblöta kläder så värmde solen. Värmer den dig extra bra när du bara glömmer alla bekymmer? Eller är det solen som får dig att glömma allt för stunden kanske?

Hoppas nästa helg blir lyckad utan sjukhusvistelse och allt vad du ska utsättas för. Hoppas hela veckan blir bra. Nu ska jag sova =) Puss & Kram/ Mats

Postat av: Linda

Önskar dig en lika härlig dag idag så du får ännu mer fräknar! Jag beundrar din styrka och jag följer din blogg regelbundet fast jag är dålig på att skriva kommentarer. Önskar dig all lycka och håller tummarna att du snart blir helt frisk! Stor kram /Linda

2007-03-13 @ 13:44:35
URL: http://lindab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback