Jag sov utan sömntablett

Klockan tolv släckte jag lampan.
Kvart över två tände jag lampan. Gick på toa och läste sedan några sidor.
Tjugo i tre somnade jag!
Halv sex vaknade jag. Låg vaken drygt en halvtimma. Somnade om.
Runt sju vaknade jag igen. Somnade om.
Kvart i åtta vaknade jag av att någon smällde igen dörren. Då gick jag upp.

Jag är en baddare på att komma ihåg klockslag! Okej, de är inte exakta, men ungefär. 
Natten blev inte så illa ändå. Det tog ett förbannat bra tag innan jag lyckades somna och jag har varit ganska trött hela dagen, men det hade kunnat vara värre.
Nu skall jag nog försöka vänja mig av vid de där tabletterna. Man får ju ge det lite tid.
Det kändes så konstigt att ligga där och fundera. Då jag kryper ner under täcket måste jag skynda mig att tänka på det jag vill tänka på. Jag måste välja ut det viktigaste. För det går fort! Två minuter och sedan sover jag. Nu hade jag istället två timmar på mig att fundera.
Tro mig, jag hann fundera på en hel del.
Men sedan kom jag på att jag kunde ju lyssna på den där cd:n. Mentaltränings-cd:n. Fast jag blir så rastlös av den där gubbens röst, jag ville ju tänka på roliga saker. Inte på något avslappnande friskrum. Eller vad han nu kallar det. Så jag låg där och funderade på hur underbart det kommer bli sedan.
Då jag är frisk.
Jag har verkligen mycket jag ska göra då jag blivit frisk.
Jag längtar som aldrig förr.

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Ja Du Johanna, Du har mycket att göra snart! Det känns bra att du kan sova utan sömntablett och jag tror att det är mycket som kommer att bli som "vanligt" snabbare än du tror. Det lönar sig att kämpa. Du är beundransvärd Johanna.
Kram/Elisabet

2007-03-20 @ 19:10:33
Postat av: Caroline Andréasson

Bra jobbat där gumman! kan nog ta ett tag innan det blir normalt att sova utan sömntabletter.. men en bra början i alla fall! pusspusspuss du är min idol =)

Postat av: Caroline Andréasson

jaaaa!! vad roligt det hade vart om du kom ner till våran träning! tur att du inte kom i måndags bara för jag har vart magsjuk. blääää!!

2007-03-20 @ 20:54:11
URL: http://CarolineAndreasson.blogg.se
Postat av: Tania

Du fixade det! Skönt nu vet du att du klarar det.Låt det ta den tid som behövs för att lära dig sova utan piller.Lyssna på avslappnings cd vid behov för att underlätta för dig. kanske fårt mannens monotoma röst dig att sova lättare. Kramiz Tania

2007-03-20 @ 21:00:04
URL: http://www.skarvenaset.com
Postat av: Anna

Skönt att höra att det gick, jag vet också hur jobbig timmar av funderande på natten kan vara. Det värsta är att det går inte att göra något åt någonting, speciellt inte nattetid, men jag hoppas nog dina tankar rörde sig i posetiva banor. Jag har lite skitbra musik jag tänkte du skulle få. Hoppas boken är okej också!!! Var länge sedan nu gummasnuttan! Hoppas vi ses snart. Längtar efter dig!

2007-03-20 @ 21:18:12
URL: http://dobidoo.blogspot.com
Postat av: Bimbo Boy

Jag har också sömnpiller. :(

2007-03-22 @ 02:05:21
URL: http://www.bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback