Jag ska sova utan sömntablett

Jag har druckit två koppar "Pigg och Kry" te. Så imorgon kommer jag säkert vara jättepigg och jättekry.
Hoppas kan man alltid göra.
Det har varit en ganska bra dag. Smärtan är betydligt mindre nu och jag känner mig piggare.
Fast just nu känner jag mig jättetrött. Jag har nämligen hållt mig vaken hela dagen! Okej då, nästan hela i alla fall.

Jag gäspar. Det var ganska längesen jag gjorde. Eller det är åtminstone mycket sällan jag gör det nu förtiden. Min sömn bygger nämligen bara på sömntabletters funktion. Jag har inte sovit utan dem på väldigt, väldigt länge.
Ikväll funderar jag på att skippa det där lilla pillret.
Jag känner mig faktiskt trött.
Jag sitter här och funderar på om jag ska våga.
Eller inte. Det kanske inte låter som en sådan stor grej.
Men det är det. För mig.
Jag är helt beroende av sömn och riskerna som finns om jag väljer att inte ta en tablett är att jag först och främst antagligen inte kommer kunna att somna. Jag ligger och vrider och vänder mig, tankarna får alldeles för mycket utrymme och jag lyckas aldrig riktigt hålla dem på positiva banor. När jag väl somnar kommer alltid fruktansvärda mardrömmar som jag oftast tänker på i flera dagar efteråt.
Imorgon skall vi till sjukhuset för att göra utvärdering och jag måste upp tidigt. Så med tanke på det borde jag kanske testa utan, för att sova ut en sömtablett tar ett visst antal timmar.
Hm.
Skit samma jag testar utan.
Nej, nu blev jag rädd. Fan.
Okej, nu gäspade jag igen.
Hm.
Nu ska jag gå och lägga mig.
Utan sömntablett.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Hoppas, Hoppas att natten har varit lugn och du har sovit riktigt gott. Det finns så mycket possitivt i det du skriver och en sådan enorm stark vilja. Heja Johanna!!! En Stor Varm Kram och Varma tankar från mig som alltid tänker på Dej/Elisabet

2007-03-20 @ 07:24:06
Postat av: Tania

Hoppas att sömnen blev bra med eller utan piller och att utvärderingen blir positv Kram Tania

Postat av: Mari

Det där med sömntablett kan jag känna igen mig i. Jag sov också med tabletter förut, då jag hade så ont i nacken.. Jag var helt beroende av tabletten, men var också som en zombie dagen efter för jag fick aldrig tillräckligt med sömn, som du säger så tar det ett visst antal timmar å sova ut en tablett.. Jag hoppas verkligen då klarade av å vågade ta steget å sova utan tablett! Att du var trött är ju ett gott tecken, men så ofta som man lägger sig trött men ändå inte kan somna.. Jag hoppas verkligen du klarade det å lyckades sova utan mardrömmar. Håller tummarna för dig varje dag! Många kramar!!

2007-03-20 @ 10:35:35
URL: http://modigh.webblogg.se
Postat av: Mari

Kom förresten å tänka på det.. du drack Pigg & Kry te.. Det finns ett te hos hälsokosten som gör en lugn å hjälper en å somna/sova.. Jag ska kolla upp va det heter för ska själv köpa det. Det kanske kan vara en stor hjälp när du trappar ner/sover utan tablett? Om du inte redan provat det dvs. Dessutom tänkte jag på att beroende på hur mycket du tar i somntablett, så kanske du kan börja dela dem å liksom trappa ner ist för å sova helt utan å sluta tvärt? Kanske går lättare.. så gör man ju med de mesta.. :-)
Kramar igen! ♥

2007-03-20 @ 10:38:35
URL: http://modigh.webblogg.se
Postat av: Pernilla

Du har precis blivit utmanad! Läs min blogg för vidare information. Något annat att tänka på tänkte jag.. :)
/Kram Pernilla

2007-03-20 @ 11:22:29
URL: http://dearpernilla.blogg.se
Postat av: Mats Bengtsson

Bra att du försöker köra utan sömntebletter! Måste vara som att sluta med en drog eller något. Men om du känner att det är svårt att somna så har jag ett tips. Varmt vatten med honung... Nej, inte sådant trams, det (tycker jag) smakar illa. Om du vill somna snabbt så ska du sätta dig ner och räkna matte. Du som är på B-kursen kommer somna efter ungefär 20 minuter om mina uträkningar stämmer. Går du vidare till C, vilket jag redan vet att du har bestämt dig för, så kommer det bara ta 10 minuter innan du somnar. Jag vet inte om detta stämmer in på dig men om du testar så kan du väl berätta för mig hur det gick. Detta kan jag komma långt på.
Förresten, jag tror att jag hellre använder hjärnan än att jag blir tvungen att släpa runt på en fet, ful och illaluktande grafräknare. Eller, nu har jag ingen grafräknare eftersom att jag tappade bort min på bussen till skolan. 1200 kronor åt helvete. Hoppas att idioten som hittade den är glad för det.
Lite lång kommentar men jag tar på mig ansvaret för om du skulle somna och ramla av stolen. Ha det superbäst Johanna, Den-Starke! Pussar & Kramar/ Mats

2007-03-20 @ 11:46:52
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: emma

hej hej fyfan va gött=)somnade du eller?sov gott, ligg torrt ochb vakna på magen puss

2007-03-20 @ 15:01:43
Postat av: Alexandra

Det är skönt att höra att du mår bättre:)Kramar*

2007-03-20 @ 15:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback