En massa babbel

Idag har varit en väldigt bra dag. Jag har gjort många saker som fått mig att känna mig frisk. Eller, åtminstone relativt frisk. För allting är relativt, så är det och kommer alltid vara. Om jag jämför idag med innan jag blev sjuk skulle jag nog säga att idag varit en av de slappaste dagarna med mest smärta på mycket länge. Men om man däremot jämför idag med de flesta andra dagar de senaste månaderna är jag väldigt pigg.
Jag har till exempel gått två promenader och hållit mig vaken hela dagen. Det är inte dåligt de!

Imorgon är det sjukhuset igen. Jag har faktiskt inte riktigt koll på vad jag ska göra men de skall i alla fall mäta hur mycket strålning jag skall få och var.
Fast målat har de redan gjort. Jag är full av stora plustecken och sträck. För de som inte vet varför jag har dem kan nog de svarta sträcken på halsen se ganska konstigt ut. Skit samma, jag hoppas få tvätta bort dem efter imorgon.

Igår gjorde vi utvärdering igen. Röntgen gick bättre än den brukar göra. Jag tog tablett mot illamåendet och de bytte ut kontrastmedlet så jag mådde knappt illa alls. Ultraljudet tog väldigt lång tid och jag tycker det är ganska jobbigt, de trycker så förbannat hårt med den där "titta-in-i-kroppen-saken", men allt som allt gick det bra. Vi fick inga svar igår men läkaren vid ultraljudet sa att han nästan helt säkert kunde säga att tumörerna krympt. Definitivt svar får vi förhoppningsvis på fredag.
Jag tänker sova utan sömntablett idag med. Jag har bestämt mig för att försöka sluta med dem helt.
Till sist skulle jag vilja tacka alla er som skriver till mig. För jag blir så glad och det värmer så mycket!
Kram och godnatt

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh det gör mig så glad att läsa dessa positiva inlägg! Jag hoppas att du verkligen inser vilken oerhörd styrka du har .. för trots att jag inte vet vem du är annat än genom bloggen kan jag, genom dina inlägg, känna din styrka och din kamp och den så otroligt beundransvärt positiva Johanna.
Måste skriva igen - du är min idol!

2007-03-21 @ 20:57:13
Postat av: Mats Bengtsson

Den som inte vet måste, som du säger, undra varför du har alla dessa sträck. Om jag träffar dig så ska jag inget säga. Bara titta på dig och se glad ut. För det skulle jag med all säkerhet vara.
Vet du vad Johanna. Du röstade för en till blogg från min sida och jag föll på det. Tror det var du och ett par till som tyckte till men det var din röst som avgjorde. "http://myshit.blogg.se/today/"
Om du undrar hur jag öppnar mina ölburkar så är det bara att titta in och läsa. Undrar du över något konstigt så är det bara att fråga. Jag har svar på allt. Å andra sidan så blir det ju mina svar och de är sällan korrekta.
Till sist: Härligt att du skriver så ofta. Men får verkligen intrycket av att det går bra för dig och jag vill inget hellre än det. Pussar & kramar till tusen!/ Mats

Postat av: Caroline

ååh va bra att din dag har vart bra. men det är nu det vänder, solen kommer sommaren kommer! nu börjar livet igen, och det är nu du skall leva ut livet igen! hoppas du sover gott inatt pussar

2007-03-21 @ 21:45:24
URL: http://CarolineAndreasson.blogg.se
Postat av: Sarah

Jätte kul att höra hur bra du mår nu i jämförelse med den senaste tiden! Det gör verklige hela min dag ljusar, varje dag kikar jag in igen och hoppas på ännu bättre inlägg! och nu börjar det faktiskt gå och rätt håll! Fortsätt så!
kram

2007-03-21 @ 22:01:16
URL: http://pure.blogg.se
Postat av: Sarah

Jätte kul att höra hur bra du mår nu i jämförelse med den senaste tiden! Det gör verklige hela min dag ljusar, varje dag kikar jag in igen och hoppas på ännu bättre inlägg! och nu börjar det faktiskt gå och rätt håll! Fortsätt så!
kram

2007-03-21 @ 22:01:17
URL: http://pure.blogg.se
Postat av: Christina från Torslanda

Hej Johanna!
En kort kommentar från mig; din blogg är så fin och inspirerande att läsa. Det är sådana som du som gör att man inte förlorar hoppet om världen trots att den ser ut som den gör just nu. Om det finns fler så begåvade, insiktsfulla och smarta tonåringar måste det ju bara innebära ljusare tider framöver!
Hälsningar Christina, en bloggfrämling.

2007-03-21 @ 22:20:25
Postat av: Johanna

Som jag skrev - jag blir så glad av att läsa vad ni skrivit!
Malin du skriver alltid så fint till mig!!
Christina, jag blir väldigt rörd av att läsa din kommentar och vet faktiskt inte riktigt vad jag säga, men det värmer så att läsa.
Stor kram till er alla!

2007-03-21 @ 22:43:11
Postat av: Tania

Så mycket positivt! Så glädjande! Det känns så JÄTTSTORT att läsa ditt inlägg! Även jag blir inspirerad av att läsa m din stora framgång och framför allt ditt positiva tänkande. Du är en stark människa! Jag anser att positivt tänkande ger mera positiva händelser. Framgång föder framgång!Var alltid stolt över dig själv och din styrka! Kramiz Tania

2007-03-22 @ 07:14:37
URL: http://www.skarvenaset.com
Postat av: Elisabet Roslund

Jag går in på din blogg det första jag gör när jag vaknat för att jag hoppas sååå att jag ska få läsa allt possitivt som finns. Jag får en sådan kick av glädje när jag startar min dag om jag känner att du mår bra. "Snacka om att glädje kan smitta av sig" Jag tycker det märks på dej Johanna att du har hittat tillbaks till det verkliga Hoppet om en ljus framtid. Det finns så mycket ljus och glädje i det du skriver. Du är värd allt det Bästa Vackraste Finaste man kan få! En Stor Kram till Dej från mig

2007-03-22 @ 08:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback