Nuet

Jag har så bråttom.
Det är så mycket jag vill göra, så mycket som måste hinnas med.
Inte det att jag är stressad, verkligen inte. Men jag påminns hela tiden om att när som helst kan livet förändras. Det kan kastas om precis lika drastiskt som det gjordes för mig i oktober.
Jag var så oförbered på vad jag skulle få höra. Skulle jag ha cancer? Nej, nu hade nog farbror doktor tagit fel patient.

Jag tänker ofta på att jag skall ta tillvara på varje dag. Göra det jag vill göra, njuta av att bara få vara.
Jag vill verkligen göra det, njuta.

Jag flyr. Flyr från allt vad sjukhus- och cancertider heter. Försöker att fokusera på nuet.
Försöker inte glömma. Det gör jag verkligen inte. Är det något jag vill komma ihåg så är det min sjukdomstid, men just nu känns det så oerhört viktigt för mig att få vara glad, försöka trivas med mig själv, skratta och må bra.

Det känns så viktigt att få leva den där vardagen jag vill leva.
Den där vardagen som jag så länge längtat efter nu, den där vardagen som sakteligen börjar ta form.
Och i den vardagen ingår inte cancer..

Kommentarer
Postat av: Caroline Andréasson

Jag måste säga att du verkligen är en duktig skrivare och berättare om allt du har vart med om, du kan göra så att man kan förstå inte helt fullt ut det kan man aldrig göra.. =) hoppas du haft en bra helg! pussar

Postat av: Emma

ORKA TÄNKA ANNORLUNDA!NJUT!LEV!KÄRLEK

2007-06-04 @ 16:31:05
URL: http://annaisabell.blogg.se
Postat av: Jonas från Jönköping

Johanna, du är grym!

2007-06-04 @ 17:31:20
Postat av: Mats Nosstgneb

Johanna, du är grym!

2007-06-05 @ 14:53:53
URL: http://myshit.blogg.se/today
Postat av: Moa B.

Njut av livet! Du är värd det!

2007-06-05 @ 22:26:52
URL: http://moakristina.blogg.se
Postat av: Mats

Pepp! Jag känner igen mig så väl i det du skriver: att vilja hinna med precis allt på en gång. Jag drabbades själv av myelom för ungefär ett och ett halvt år sedan, och gick igenom hela den där skiten. När jag skrevs ut i juni förra året kände jag nästan en besatthet att göra så mycket det bara går. Man fattar att man bara ska ta det lugnt och andas genom näsan, fast man samtidigt är så otroligt medveten om hur fort saker och ting kan förändras.
Jag tror att man till slut kommer ut på andra sidan och börjar tagga ner, men jag förstår precis var du är och hur du känner dig. Man vill inte missa en minut av framtiden.
Lycka till och fatta vilken resa du gör!

2007-06-10 @ 14:36:07
URL: http://omalm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback