Jag har sommarlov

Det är verkligen jättevarmt!
Jag har dunderhuvudvärk och ont i kroppen.
Allmänt sliten, kanske man skulle kunna sammanfatta tillståndet med.
Men det är värt det. Igår firade vi att vi gått ut andra året på gymnasiet. Det var en riktigt roligt kväll med sena kvällsbad.

Jag trodde aldrig att igår skulle komma. Skolavslutningen och sommarlovet har hela tiden känts så fruktansvärt långt borta.
Mycket korta stunder, då och då, tvekade jag till och med på om jag någonsin skulle få uppleva skolavslutningen.
Som till exempel när jag låg här hemma i sängen för fjärde dygnet i sträck utan att överhuvudtaget ha rört på mig, eller som den dagen då jag fick reda på att jag har cancer..

Men den dagen kom. Skolavslutningen kom och det är jag obeskrivigt tacksam och glad över.
Nu väntar mig ett långt lov. Jag skall inte jobba någonting. Förutom att passa mina kusiner då och då, men det är mest roligt. Vi bestämde att jag inte skulle ha något sommarjobb i år. Eller, rättare sagt var det mamma som tog det beslutet eftersom jag hela tiden var hyfsat inställd på att trots allt kunna arbeta. Det är härligt att tjäna egna pengar, roligt att ha något att göra och framförallt så är det något som de allra flesta gör. Det är något jag gjorde förra året, då jag var frisk..
Idag är jag glad att jag bestämt mig för att hoppa arbetet.
Det här skall verkligen bli min sommar. Min sommar, då jag kan ta hand om mig själv, försöka få ordning på saker och ting samt försöka träna upp kroppen igen.
Jag skall lyckas.

Jag har insett att allting kommer aldrig mer bli sig likt. Mitt liv kommer antagligen aldrig bli som det var innan jag blev sjuk. Det går inte en dag utan att jag, på olika sätt, blir påmind om att jag varit väldigt sjuk.
Jag vill hela tiden att så mycket som möjligt skall bli som det var innan. Jag vill orka precis så mycket som jag gjorde förra sommaren..
Det kommer inte gå, det vet jag. Men det handlar bara om att acceptera. Att gilla läget. Hur förbannat svårt det än kan vara ibland.

Men som sagt. Jag har ett långt härligt lov framför mig och till att börja med skall jag till Hultsfredsfestivalen! På torsdag åker vi och jag hoppas verkligen att det blir så där roligt som så många tyckt att det är.
Det blir det säkert.
Nu skall jag försöka peta i mig lite mat!
Kram

Kommentarer
Postat av: Isabell

Det här ska bli den bästa sommaren nånsin gumman, älskar dig

Postat av: Pernilla

Ja, gör detta till din sommar nu! Bara umgås och ta vara på de fina sommardagarna vi har framför oss :) Jag hoppas att du kommer att få roligt på hultsfred, jag önskar att jag också skulle dit! Ta hand om dig tjejen, puss! :)

2007-06-10 @ 15:01:09
URL: http://dearpernilla.blogg.se
Postat av: Emelie

Har suttit och läst här ett tag nu, jag beundrar dig. Om jag träffar dig på hultsfred ska du få en kram!

2007-06-10 @ 18:21:03
URL: http://emelieohlsson.blogg.se
Postat av: Elisabet Roslund

Hej Johanna!
Nu är jag hemma från min Kroatienresa. Varmt och skönt har vi haft det. jag har haft dej med mig i mina tankar, undrat mycket hur du har det. Jag blev glad när jag kom hem och läste att du varit på avslutningsfest i skolan och skall till Hultsfredsfestivalen. Du skriver att "livet blir aldrig som det var innan du blev sjuk", nä det blir det aldrig. Livet är som en bok med många, många kapitel, och det viktigaste är att det blir ett lyckligt slut. Jag önskar ditt liv i många inbundna band, många vackra bilder med det lyckligaste slut man kan tänka.
Var rädd om dej och ha en riktigt skön sommar!
Kram/Elisabet

2007-06-11 @ 09:44:07
Postat av: carolina

Idag har jag läst hela din sorgliga men starka historia. Det tog mig nästan hela dagen att läsa igenom allt sorgligt du har gått igenom. men ack sås tark du verkar, jag tror verkligen på dig och du kommer visa världen att denna sommaren är din.Genom din berättelse har du berört mig och säkerligen många fler. Hälsar dig välkommen till halmstad och hoppas du får en trevlig upplevelse.
Mvh
Carolina ,Halmstad

2007-06-11 @ 17:49:37
Postat av: Jessica

Jag önskar dig en helt underbar sommar och skickar en stor varm kram till dig, du starka modiga tjej!

2007-06-11 @ 18:34:15
Postat av: Johanna

Elisabet, vad kul att höra av dig igen! Hoppas verkligen ni haft en bra resa! Kroatien verkar så fint.. Önskar dig med en skön sommar! Kram
Carolina och Jessica, tack. Det värmer så att läsa. Trevlig sommar!

2007-06-12 @ 15:58:19
URL: http://hannamarias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback