Ljuset

Jag fick en länk av en trevlig typ här på bloggen; http://www.thesurvivormovie.com/ och det är bara att konstatera att jag lika gärna kunde ha gjort den själv. Det är en video som tar upp - om inte alla så åtminstone en del - av de saker och funderingar jag har.
Jag känner allt oftare att jag inte riktigt kan sätta ord på de tankar och känslor jag har och just därför var det ganska skönt att titta på denna länk. Trots att jag kanske bara har kommit halvvägs visade videon ändå mycket av det jag bär inom mig och hur jag känner mig.

"I have cancer
but the cancer does not have me.
Cancer is not who I am
It is only a bend in the road
that is my life's journey.
An unexpected detour on my path.
It is a lesson in the cosmic schoolroom
that is human existence.
So I will pause to the rest
and heal
and study the lesson
before I move on to my life beyond cancer."


Tunnel

Många gånger, eller nästan alltid, ser jag på det jag går igenom just nu som om jag befinner mig i en tunnel. Det är mörkt här inne, det är lågt i tak och luften är ganska kall, marken är täckt av vassa och kantiga stenar som mycket lätt ger blåmärken på både fotsulor och i själen. Det är dåligt med andrum här inne och glädjen får sig ofta en mycket tuff match då den skall försöka slå sig igenom det kompakta mörker som fyller tunneln. Ibland vinner glädjen matchen och då blir luften i tunneln lite lättare att andas, taket lyfter några centimeter och ögonen vänjer sig något vid mörkret.
Tunneln svänger hela tiden och jag kan inte se vart vägen jag färdas på skall ta slut. Det jag istället ser är ett ljus. Trots att jag hela tiden sakta färdas mot ljuset befinner det sig ganska långt bort men avståndet minskar hela tiden och ljuset blir på något sätt klarare och klarare, varmare och varmare.

Jag vill så hemskt gärna komma fram till det där ljuset. Det lockar så inbjudande med sina varma och ljusa strålar. Ljuset i tunneln är skälet till att jag orkar. Ljuset är skälet till att jag hittills har orkat hålla hoppet uppe, trots att det ofta varit kämpigt. Det är det där ljuset som gör att jag hela tiden står ut med smärtan av att ta ett steg till på de vassa stenarna. Det är det där ljuset som håller mitt hopp vid liv medan jag famlande i mörkret och med utsträckta armar försöker nå fram till slutet av tunneln.

Kommentarer
Postat av: Tax Typen 8-o

Du pratar om ljuset i tunneln...
...det finns där borta
tror det blir Frankrike 2007.
Men...
Det finns många ljus på vägen också som både tänds o släcks.
Det gäller däremot att tända flera ljus...
...varje dag

19 okt 2006 Otto, - pang pang, kvällen e räddad
16 okt 2006 Älgbajs say no more
10 jan 2007 Citat "cancern kan sitta på sin ensamma pall" slut citat

Du har säkert en hell massa andra "ljus" att spara på
Mormor, mamsen o pappsen, brollan, Otto, polarna,
cola kort, musik allt U.s.w
Se tillbaks o minns, bli stark för det blir man...
...då kan du lättare se framåt o ta smärtan.

Filmen: Ja den var bra faktiskt, betänksam.
Gör en egen eller gärna ett eget colage av bilder
med dina tankar det slår ihjäl några timmar.

----
http://www.lancearmstrong.com/
Lance Armstrong född 18 sept 1971 cyklist
Fick cancer 1996
Tillfrisknande: sämre än 50-50.
Mellan åren 1999 - 2005 vinner mannen "Tour de France" *
Asså 7 år i rad. Punkt
----
*) "Tour de France" ett av världens mest
presigefylda och svårvunna lopp på cykel.


----- _o
----- _\\>
-- (_)/(_) Mvh Tax

2007-01-11 @ 18:52:26
Postat av: Elisabet

Jag vill tända alla ljus så att du verkligen hittar ut. Jag vet att du gör det.

2007-01-12 @ 19:59:43
Postat av: Johanna

Tack. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men jag vill att ni ska veta att jag uppskattar de små kommentarer jag får, det är upplyftande och jag ska verkligen tänka på alla de ljus som trots allt skiner i tunneln och hjälper mig ut, jag ska tänka på Lance Armstrong och på alla de som stöttar mig och ja - jag kanske skulle göra ett kollage eller liknande, vi får väl se! =) Tack igen och ha det guld!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback