frankrike

frankrike

Jag tittar på kort. Kort från i somras, från Frankrike. Jag lipar och längtar. Jag var precis lika sjuk då, den där sista dagen i Nice i somras, jag hade cancer då med, precis lika mycket cancer som jag har nu - jag visste bara inte om det. Och tacka gudarna för det, jag är så glad för att jag fick denna sommar, att jag precis som de runt omkring mig fick vara frisk och att jag inte visste någonting om det som höll på att breda ut sig i min kropp. Den där knölen på halsen tänkte jag inte särskilt mycket på, om jag minns rätt tror jag att jag nämnde den första gången för mamma och pappa då vi var i Nice i slutet på augusti.
Det var inget speciellt, det var ju bara en liten knöl, kanske en muskelknuta eller i värsta fall en svullen lymfkörtel?
Trots alla lugnade ord och försäkringar - framför allt från min egen sida - landade ändå tankarna för en kort stund i cancerträsket - tänk om? Men de stannade ingen längre stund där, åtminstone inte hos mig själv, de svepte mer förbi som en lätt vind. En lätt vind av fruktan men som lika fort som den infann sig försvann igen - aldrig tänkte jag, inte cancer, det händer ju bara inte mig..

Att åka till Frankrike till sommaren är min älskade familjs mål. Att vi skall få en vecka tillsammans även ett tredje år i Nice då vi är lika friska allihop, en vecka att samla ihop oss på, att vila och ha kul ihop! Jag vill att vi på en lång rad med händerna knutna ska kunna springa ut i det underbart blåa vattnet och skrika att vi tillsammans vunnit över cancern. Jag vill!

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Oh, vad jag vill det också. Att du tillsammans med din familj ska åka frisk till Nice nu i sommar.
Oh, vad jag tror att det ska bli så också. Du SKA bli frisk!!
Kram/Elisabet

2007-01-04 @ 23:23:25
Postat av: Sarah

Hej... ville bara säga att jag vet vad du går igenom, i maj 2006 fick jag mitt besked ewing sarkom och har gått på cellgifter och strålning sen dess. jag va då 20 år gammal och levde ett rätt bekymmerlöst liv, precis som du. Jag känner igen tankarna om att inte vilja se sg i spegeln, inga kläder pasar och jag kan inte ha skor med klack... men,men.. de viktiga är ju att bli frisk. jag tänker på dig och hoppas de går bra.. skriv gärna om du vill. kram sarah

2007-01-05 @ 13:26:43
Postat av: Johanna

Elisabeth tack för kommentarerna, det värmer verkligen att du är så gullig!

Sarah jag fick aldrig någon adress till dig så jag tänkte jag skriver här istället och hoppas att du ser. Jag vet inte riktigt vad ewing sarkom är för någon slags cancer? Det är inte ofta jag kommer i kontakt med någon som själv går eller gått igenom det jag gör och jag hoppas verkligen att det går bra för dig med!! Kram Johanna

2007-01-05 @ 16:21:36
Postat av: Catarina Löv (Alfons mamma)

Du är så stark i vad du skriver och förmedlar en sån livsvilja. Jag hoppas att du har människor i din närhet som lyfter upp dig om du inte orkar upp själv. Det är skönt att läsa det du skriver, och visst! Visst ska du bli bra! Vi tror på dig.
Catarina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback