Förste januari

Och vilken jävla långa dag det har varit, och med tanke på att jag inte gick upp förrän halv tre så kan jag inte ha fått gjort mycket. Huvudvärk och smärtan i både vader och fötter har gjort sitt och lett till att större delen av dagen spenderats nerbäddad i sängen med en bok och värktablett var fjärde timma. För övrigt är tabletterna i stort sett det ända jag fått i mig, en macka till frukost, lite sallad till middag, en aptit på noll med andra ord.
Låter kanske som en vanlig baksmälla, men icke. Alkohol och min medicin går inte ihop - spyeffekt. Nej, jag tog nog bara slut på alla reserver jag någonsin haft i kroppen och självklart är jag egentligen inte i form för att dansa en hel kväll. Men vad gör det när jag för en gång skull har haft jättekul, gapskrattat och tänkt på allt annat än att jag är sjuk.
Det spelar ingen roll hur jag mått idag, för det är värt varenda minut, mitt nyår var jättelyckad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback