Sömn

Huvudvärk som gör att det svartnar för ögonen då man ställer sig upp på morgonen - Nej, ingen skola idag. Jag ligger kvar i sängen och försöker njuta av morgonens lugn, få ordning på tankarna och vänta ut illamåendet som satt sig som en stor klump halsen.

Det tar tid. Och att somna om är inte att tänka på. Jag vaknar alltid runt femsnåret, går på toa dricker några glas vatten, och försöker somna om. Det går nästan aldrig. Jag brukar ge upp vid sjutiden. Då har jag oftast tröttnat. Rastlösheten kryper i blodet och ögonen längtar efter att få svalkas utav kallt vatten.


Jag vet inte varför jag inte kan sova längre. Somna går ju nästan alltid väldigt snabbt, för att stå emot sömntablettens funktion är ingen lätt match. Men att jag sedan vaknar så fantastiskt tidigt och sedan inte kan somna om, det är något av ett mysterium

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback