Lite bättre

Det blir inte lika många inlägg längre. Det beror på att det är alldeles för jobbigt att skriva, händerna värker och jag kan inte sträcka ut fingrarna, någon vidare känsel har jag inte heller.. Det är synd, för jag har mycket jag vill skriva, men framförallt har jag mycket jag måste skriva, som till exempel ett fördjupningsarbete i historia, hur det nu skall gå till. Jag antar att det löser sig. Idag är i alla fall första dagen jag klarat mig utan morfin på ett tag, vilket känns väldigt bra, man blir mycket klarare i huvudet och jag har orkat vara uppe en hel del. Vi åkte till sjukhuset idag med, träffade doktorer och psykolog. Läkarna tror att de kan utesluta den medicin som gett mig så ont i lederna nu till sista behandlingen, det hade varit så skönt, hoppas hoppas!

Jag får ofta dåligt samvete. Jag känner mig ofta som det svarta fåret som bara ställer till det och som gör att alla andra måste ändra sina planer. Det är så mycket som inte blir som man planerat och det är så tråkigt att alltid behöva säga att jag inte orkar eller inte kan. Det är så hemskt många människor jag skulle vilja träffa oftare än jag gör, en del träffar jag tack vare skolan - vilket är kanon, men de allra flesta går ju faktiskt inte i min klass. Helgen består tyvärr bara av två dagar och eftersom jag får behandling på torsdagar är jag för det mesta helt kraftlös lagom till helgen. Egentligen tror jag inte att de runt omkring mig inte förstår då jag måste tacka nej till kalas eller träffar eller vad det nu handlar om, det är bara det att jag känner mig så förbannat tråkig. Relationer förändras när någon drabbas av cancer, det är väl inget annat än logiskt, jag har lärt känna nya människor samtidigt som andra har fallit bort. Alla kompisar och vänner har varit ett otroligt stöd för mig och flera gånger har jag förvånats över människors vänlighet och omtanke. Jag känner verkligen hur högen med tackbrev snart borde nå taket. Men jag skall vara ärlig och säga att jag inte skrivit några än, men jag har börjat formulera dem i mitt huvud, för när jag blivit frisk skall jag sätta mig ner och skriva ett till varenda en, för alla har faktiskt bidragit på sitt speciella sätt och det vill jag att de skall veta om.
Det är riktigt tungt nu, jag vill bara spy på alltihop. Spyr gör jag visserligen ändå, men nu börjar det bli rejält segt att behöva be någon hämta datorn så jag kan ha den i sängen, eftersom jag inte orkar sitta i den vanliga stolen. Så någon skola blir det inte heller, jag försöker jobba lite här hemma men det är svårt.. Idag har jag åtminstone fått tillbaka lite aptit, alltid nått, jag har nämligen ätit en hel macka idag!

Kommentarer
Postat av: Isabell

Du vet att jag saknar dig men vi tar igen den tiden sen, aiiight!

Postat av: Mats Bengtsson

Du borde känns dig som allt annat förutom ett svart får. Ditt fel att folk får ändra sina planer... Pfft! Nej, tror inte det. Om det är någon som har fått ändra på den enda planen som är given så är det du. Du har ju fått ändra på hela ditt sätt att leva. Jag tycker så synd om dig , jag tycker synd om alla som drabbas av cancer.

Vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det, men fan vad jag hejar på dig. Lustigt hur man kan börja hålla tummarna för någon man aldrig har träffat eller ens pratat med. Hoppas du får en trevlig vecka framöver. Mvh/ "Matteginiet" Mats.

2007-02-19 @ 19:16:55
URL: http://myshit.blogg.se
Postat av: Swan

Vi saknade dig i skolan idag Johanna, både du och anna var ju borta. Men ni missade inte mkt viktigt iaf..lite tjöt om lovet och en film hade dagen att erbjuda..
När du känner dig bättre får vi ta igen vårat misslyckade biobesök med något :P ..en kompis som sett den sa dock att det var bland den bästa film hon sett :S Vi missade nog något där :D

Hoppas du känner dig bättre och kommer snart älskis! pussar & kramar

2007-02-19 @ 20:30:03
Postat av: Cissi

Det var alldeles för länge sedan jag skrev.
Förlåt för det!
Du skriver alltid så fint Johanna, så när jag sen ska skriva får jag prestationsångest. Ord betyder ju något, ordvalet är viktigt, såklart man vill utmärka sig och beröra tillbaka. Du ger så mycket.
Förebrå inte dig själv för att du inte kan eller orkar, det kommer en tid då du får ta igen allt det du går miste om nu.
Stor kram till en STOR tjej.

2007-02-19 @ 20:45:53
Postat av: Anonym

Skönt att höra att du mår bättre nu.
Nu är det bara en behandling kvar.

2007-02-19 @ 20:49:36
Postat av: Thildoos

jag (och vi dessutom) hejjar på dig! det vet du!! =)
puss hoggo!

2007-02-19 @ 22:29:56
URL: http://matildaolsson.webblogg.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Du är så STOR, så BEUNDRANSVÄRD Johanna! När jag läser vad du skriver så känner jag vilken VÄRME och ÄRLIGHET som hela du består av. Så mycket som du har att ge oss som finns runtomkring. Jag ser en frisk Johanna framför mig som har så mycket mer med sig än många andra. En frisk Johanna med en livserfarenhet som få. Du kommer att gå långt, tro mig! Kram/Elisabet

2007-02-19 @ 22:51:10
Postat av: Nettan

Hej!

Ville bara säga att jag beundrar dig! Jag läser din blogg varje dag, efter ha hittat ett inlägg på cancerfondens hemsida. Anledningen till att jag var där inne, är att en nära vän till mig har cancer.
Tack för du delar din historia med oss andra! Din kämparglöd och livsglädje ger mig styrka här i livet!

Kram Nettan

2007-02-20 @ 20:05:01
Postat av: Anonym

histora är roligt vore kul att läsa mer

2007-02-20 @ 21:03:47
URL: http://annawintour.blogg.se
Postat av: Jessica Draven

Kanske att du skulle kunnat be någon annan att skriva åt dig, om du läser upp vad det ska stå och kan se och be dem ändra om du tycker det blir fel?

Du verkar hela tiden så otroligt stark, och även om du borde ha fullt upp så tar du dig tid att berätta hur mycket folk har hjälpt dig.
You go girl, med din inställning så kan du ta hela världen med storm.

2007-02-28 @ 12:13:42
URL: http://diag-nonsense.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback